خانم یوسفی اظهار داشت: مقاله نویسی برای کسانی که وارد عرصه تدوین نشده اند و به شکل کاربردی و عملیاتی کار نکرده اند نوعا کاری بسیار سخت و دشوار به نظر می رسد و به همین دلیل بسیاری از افراد اگر ضرورت اقتضا نکند، به سمت تولید مقاله روی نمی آورند.
یوسفی درباره اهمیت مقاله نویسی گفت: مقاله نویسی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مصادیق پژوهش علمی و عملی می باشد که پژوهشگر با ورود در این عرصه حرفی برای گفتن دارد و می تواند به تولید علم در حیطه های مختلف کمک نماید و در مسیر پژوهش قرار بگیرد.
وی افزود: با توجه به جایگزینی مقالات پایانی به جای تحقیق پایانی،مقاله نویسی برای طلاب سطح دو یکی از نیازهای ضروری می باشد و شرط فارغ التحصیلی از مقطع سطح دو،ارائه دو مقاله پایانی می باشد و شرکت در فراخوان ها و همایش های پژوهشی مستلزم کسب مهارت مقاله نویسی می باشد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه( الزهرا سلام الله) خلخال تصریح کرد: مقاله نویسی درست و قابل قبول در مراکز آموزشی و پژوهشی مستلزم فراگیری و بکاربستن اصول و قواعدی است و این مهم با رونویسی و کپی کردن صرف محقق نمی شود؛ بلکه بایستی اصول مقاله نویسی رعایت شود تا مقاله علمی تدوین شود.
مدرس حوزه افزود: به منظور پاسخگویی به نیاز طلاب در زمینه کسب مهارت مقاله نویسی ، کارگاه مقاله نویسی کاربردی در مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) خلخال برگزار شد.
یوسفی اظهار داشت: کارگاه مقاله نویسی دو روزه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق فاضل استاد روش تحقیق حوزه های علمیه برگزار شد.
وی در پایان گفت: کلیات مقاله نویسی، ساختار مقالات علمی و مقالات پایانی، طریقه پیشینه یابی و پیشینه نویسی در مقالات پایانی، شیوه های استناد دهی، ارسال مقاله به همایش ها، معرفی سایت های معتبر ، اصول چکیده نویسی و مقدمه نویسی، باید و نبایدهای نگارش مقاله از جمله مباحثی بود که در این کارگاه با راهنمایی استاد توسط شرکت کنندگان به شکل عملی انجام شد.