استاد پژوهش: نگارش علمی، موجب زیبایی ظاهری، عدم خستگی و تندخوانی می شود

مازندران- کارگاه نگارش علمی

شناسه خبر : 126801

1401/06/20

تعداد بازدید : 19

مازندران- کارگاه نگارش علمی
کارگاه نگارش علمی در راستای اجرای طرح تخصص سازی نیروهای پژوهشی در جمع اساتید دروس مهارت پژوهشگری توسط مدارس علمیه خواهران آمل و محمودآباد برگزار گردید.
خانم مریم دوادگر در کارگاه نگارش علمی در جمع اساتید دروس مهارت پژوهشگری در مدارس علمیه خواهران آمل و محمودآباد، بیان کرد: در نگارش علمی، با دو مبحث "نحوه نوشتن صحیح پاراگراف ها" و "راهکارهای بلاغی بسط مطالب" مواجه می شویم و از طریق این راهکار ها مانند توضیح، استدلال، توصیف، مثال، مقایسه و ... مطالب را بسط و گسترش دهیم.
 
خانم دوادگر تصریح کرد: یکی از نکات مهم، آشنایی با انواع پاراگراف هاست که به ما این امکان را می دهد که مطالب را سازماندهی کنیم به گونه ای که بین مطالب ارتباط معنایی وجود داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: هر پاراگراف، شامل چند جمله منسجم است که در صدد بیان یک فکر مرکزی بوده و از فواید آن لقمه ای کردن متن می توان زیبایی ظاهری، عدم خستگی و تندخوانی را نام برد.
 
استاد پژوهش حوزه، به ویژگی های ساختاری یک پاراگراف پرداخت و بیان کرد: هر پاراگراف، از سه بخش جمله موضوع، جملات پشتیبان و جمله نتیجه گیری تشکیل شده و حجم آن 150 کلمه، یعنی بین 4 تا 15 سطر است.
 
وی ادامه داد: جمله موضوعی، همان مقدمه پاراگراف است که ادعای نویسنده در مورد موضوع مورد بحث، ذکر  می شود و پس از آن جملات پشتیبان اصلی و فرعی، فکر مرکزی را بسط داده و در پایان، جمله نتیجه آورده می شود.