تحصیلات
مدارک حوزوی :سطح 2
وضعیت فعلی تحصیلی :سطح 3 (تربیت مدرس قم )، رشتهی ادبیات عرب
دورههای مهارت افزایی: دوره های تخصصی تربیت مربّی مهدویّت
آثار پژوهشی
انجام گرفته
مقالات: سیره ی عبادی پیامبر اعظمo، توحید عبادی واثبات آن، هدایت درقرآن وانواع آن، مقالهی مهر ماندگار، بررسی و ردّ شبهه ی اکراه در دین، شفاعت وشرایط آن ، بررسی لغوی کلمهی جن
در دست انجام
مقالات: تمثیل درقرآن، بررسی چیستی تعلّق جار و مجرور.
سوابق تدریسی، تبلیغی و اجرایی
تبلیغ: وبلاگ نویسی
امتیازات و تشویقات
شایستهی تقدیر در سوّمین جشنوارهی علامهی حلّی.
زبان
عربی: متوسط ■ خوب □ عالی □
سایر تخصصها: رایانه(وبلاگ نویسی و ...)
گرایشهای مورد علاقه
اجتماعی□ سیاسی□ فقهی□ کلامی■ قرآنی■
تاریخی□ فلسفی □ اخلاقی- تربیتی□ روانشناسی□
چكیده
رسالهی حاضر با عنوان «مدگرایی با تأكید بر عوامل و پیامدها » در صدد بررسی این فرضیه است كه: «عوامل فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در رواج مد و مدگرایی مؤثر میباشد».
مدگرایی به معنای گرایش افراطی به مد و تنظیم رفتار بر اساس آخرین الگوهای رایج می باشد.مد نیز انواعی دارد به طوری كه میتوان مدهای بومی، ملّی و مذهبی را مدهایی مطلوب دانست و مد عاریتی را كه هیچ سنخیتی با اصول و معیارهای اجتماعی، فرهنگی و مذهبی جامعه ندارد را مدی نامطلوب نامید كه از نظر اسلام نیز مردود است. نگارنده، این مسأله را از طریق مطالعات کتابخانهای با روش توصیفی و تحلیلی كاویده است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که مدگرایی به عنوان یك پدیدهی اجتماعی، معلول عوامل متعدّدی است كه آن عوامل، روند گرایش افراد به مدپرستی را سرعت میبخشند و عوامل فردی از جملهی آن عوامل میباشد؛ عواملی مانند میل به تنوّع طلبی، همانندسازی، تشخّص طلبی و گرایش به زیبایی. در كنار این دسته از عوامل میتوان از عوامل سیاسی نیز نام برد كه نقش استعمارگران در رواج مد و مدگرایی را بر ملا میکند. افزون بر آن، عامل فرهنگی نیز نقش كلیدی در این رابطه دارد، و تأثیر فقر فرهنگی و همچنین وسایل ارتباط جمعی را در فراهم آوردن زمینهی گرایش به مد نمیتوان انكار كرد. نهاد خانواده نیز به عنوان عامل اجتماعی- فرهنگی در گرایش افراد به این مقوله نقش بنیادینی دارد. در پایان به ارایهی راهكارهایی در این زمینه پرداخته شده است.
كلید واژگان: مد و مدگرایی