مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور پژوهشی:

طلاب باید با نحوه استفاده صحیح از منابع در راستای برنامه پژوهشی هدفمند آشنا شوند

شناسه خبر : 10987

1392/10/25

تعداد بازدید : 410

طلاب باید با نحوه استفاده صحیح از منابع در راستای برنامه پژوهشی هدفمند آشنا شوند
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور پژوهشی عنوان کرد: طلاب باید با نحوه استفاده صحیح از منابع در راستای برنامه پژوهشی هدفمند آشنا شوند.
حجت‌الاسلام حمید محمدی در نشست فصلی اساتید مدارس علمیه استان البرز با تاکید بر تربیت طلاب پژوهشگر، ساز و کارهای توسعه پژوهش را در سه حوزه اساتید، مدرسه و طلبه تبیین کرد.
وی افزود: استاد باید از فرهنگ و عملیات پژوهشی هدفمند و جهت‌دار بهره‌مند شود تا طلاب پژوهشگر تربیت کند.
وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین نقاط ضعف در نظام آموزشی حوزه، تکیه بیش از حد بر روش استادمحوری است به گونه‌ای که آموزه‌های طلاب به افکار و داده‌های استاد وابسته است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور پژوهشی گفت: اگر بخواهیم یک حوزه به‌روز، خلاق و فعال داشته باشیم، به طوری که در آن همه روزه شاهد تولید فکر و عرضه محصولات علمی جدید باشیم، باید از بحث سنتی موجود در حوزه‌ها خارج شویم و نگاهی نوین با آن داشته باشیم.
حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: طلاب را باید با نحوه استفاده صحیح از منابع در راستای برنامه پژوهشی هدفمند آشنا کنیم به طوری که قادر به جستجو در منابع شوند.
وی تصریح کرد: توانمندی طلبه در نگارش و نقد و بررسی آثار از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود و در این صورت می‌توانیم در پایان دوره تحصیلی تعداد زیادی طلبه صاحب نظر و صاحب قلم در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی داشته باشیم.