قربانلو استاد حوزه در در این نشست با اشاره به منابع کلامی تصریح کرد: در جامعه معاصر کلام به دو شاخه اصلی کلام سنتی و جدید تقسیم شده است.
وی افزود: رابطه کلام سنتی و کلام جدید در این است که هر دو در حوزه اعتقادات اند بنابراین باید هر دو شاخه را آموزش دید.
استاد حوزه، فلسفه را از اشتراکهای علم کلام جدید و سنتی دانست و ادامه داد: قرآن کریم، نهجالبلاغه، صحیفه سجادیه از منابع دست اول و دسترس علوم کلامی است.
قربانلو تصریح کرد: علی بن اسماعیل بن میثم تمار اولین کسی است که در علم کلام کتابی با عنوان الاستحقاق العقوبه والامثوبه نوشته است.
وی افزود: التوحید، کمال الدین، تمام النعمه والاعتقادات اثر شیخ صدوق و تصحیح الاعتقاد، اوائل المقالات اثر محمد ابن نعمان مشهور به شیخ مفید والاقتصاد فی مایتعلق بالاعتقاد، تلخیص الشافی در چهار جلد اثر شیخ طوسی از منابع اصلی علم کلام برای تحقیقات است.
وی افزود: رابطه کلام سنتی و کلام جدید در این است که هر دو در حوزه اعتقادات اند بنابراین باید هر دو شاخه را آموزش دید.
استاد حوزه، فلسفه را از اشتراکهای علم کلام جدید و سنتی دانست و ادامه داد: قرآن کریم، نهجالبلاغه، صحیفه سجادیه از منابع دست اول و دسترس علوم کلامی است.
قربانلو تصریح کرد: علی بن اسماعیل بن میثم تمار اولین کسی است که در علم کلام کتابی با عنوان الاستحقاق العقوبه والامثوبه نوشته است.
وی افزود: التوحید، کمال الدین، تمام النعمه والاعتقادات اثر شیخ صدوق و تصحیح الاعتقاد، اوائل المقالات اثر محمد ابن نعمان مشهور به شیخ مفید والاقتصاد فی مایتعلق بالاعتقاد، تلخیص الشافی در چهار جلد اثر شیخ طوسی از منابع اصلی علم کلام برای تحقیقات است.