روش های تربیتی در نظام خانواده از دیدگاه ایات و روایات
موضوع اين پاياننامه «روشهاي تربيتي در نظام خانواده از ديدگاه آيات و روايات» است، بدون شك آيات و روايات نقش سازندهاي را در تربيت و شكلگيري انسان ايفا ميكنند و تأثير شگرفي بر خوانندگان ميگذارند. از همين روي خداوند متعال جهت تكامل و تعالي بشر، بهترين و شيواترين برنامهها و روشها را در نسخه جاويدش در اوج فصاحت و بلاغت سروده و با ارائهي اسوههاي حسنه بالاترين مضامين و مفاهيم تربيتي را در تمامي زمينههاي اعتقادي، اخلاقي، عبادي، تربيتي و ... در آن تبيين نموده است. تربيت درواقع به معناي انسانسازي است، اين امر خودبهخود امري است بسيار مهم توجه به تربيت، توجه به حياتيترين مقوله انساني است، همه سازمانيها و نابسامانيها، اصلاحها و فسادها و سعادتها و شقاوتها بهنوعي به تربيت صحيح برميگردد، پيشرفت عقبماندگيهاي جوامع بشري و همچنين سقوط يا صعود ملتها چيزي جز پيشرفت يا عقبماندگي آنها نيست. ازآنجاكه خداوند انسان را خلق كرد و بهتمامي صفات و ويژگيهاي او بي كموكاست آشناست، بهترين و كاملترين برنامه تربيتي توسط دين مبين اسلام بيان كرده است وظيفه ما والدين مسلمان است كه با آگاهي و آشنايي با اصول تربيت صحيح از ديدگاه قرآن و پيشوايان معصوم فرزندان خود را تربيت نموده و سعادت دنيا و آخرت خود و فرزندانمان را تأمين كنيم. پرسش اصلي اين پاياننامه؛ روشهاي تربيتي در نظام خانواده از ديدگاه آيات و روايات كدامند؟ اين پاياننامه در چهارفصل تدوينشده است؛ فصل اول؛ كليات و مفهوم شناسي است، فصل دوم: روشهاي تربيت بينشي (شناختي) در نظام خانواده است، فصل سوم: روشهاي تربيت گرايشي (عواطف) در نظام خانواده با ميباشد، فصل چهارم: روشهاي تربيت رفتاري (عملي) در نظام خانواده با است
- : سطح3
- : تفسير و علوم قرآن
- : همدان
- : همدان
- : همدان - همدان - مدرسه علمیه تخصصی فدک