شرايط و روش هاي تعليم و تربيت بانوان از منظر آيات و روايات
بانوان به عنوان بخش مهم و اثرگذار جامعه و پرونده ي نسل آينده يكي از اركان تعالي جامعه به حساب ميآيند و تعليم و تربيت آنها منطبق بر آنچه در آيات و روايات تشريح شده كليد راهيابي جامعه به سمت و سوي جامعه تربيت يافته و مكتب اسلام ناب است. در مسير اين مأموريت مهم از سويي توجه به گوهر وجودي يكساني كه زن و مرد دارند ما را از تبعيض هاي جامانده از فرهنگ هاي مسموم دور نگه مي دارد و از سوي ديگر توجه به مسائل ويژه ي بانوان مثل: تكليف رسيدن زودتر ايشان _به عنوان توجه ويژه خداوند به پرورش روح بانوان_ و مادر بودن و تربيت نسلي كه به عهده اوست و لطافت هاي روحي بانوان و پرورش حيا و عفت به عنوان يكي از كليدي ترين مولفه هاي شخصيت زن، ما را به اتخاذ روشهاي تعريف شده و روشمند ديني براي تعالي بانوان جامعه راهنمايي ميكند. در اين راه شرايط اعتقادي اخلاقي و رفتاري مربيان به عنوان يكي از اركان تعليم و تربيت مورد توجه است. همچنين در نظر گرفتن شرايط مادي و معنوي متربيان در سامان يافتن امر تربيت موثر است. محتواي مطلوب از منابع اسلامي از ديگر ابعاد مورد توجه در تربيت ديني بانوان است. گرچه كه در كنار تمام اين عوامل لازم است به سلب موانع نيز توجه ويژه شود.
در كنار همه اين ها لازم است روشهاي اتخاذ شده در امر تعليم و تربيت با دقت در كلام نوراني خداي متعال و اهل بيت (عليهمالسلام) استخراج شوند تا از نتيجه بخش بودن آن در امر مزبور اطمينان حاصل شود.
- : سطح3
- : تفسير و علوم قرآن
- : قم
- : قم
- : قم - قم - مرکز آموزش های غیر حضوری - سطح سه