چالش هاي اخلاقي فراگيري در مقاطع تحصيلات حوزوي
چكيده
آشنايي و دروني سازي ارزش هاي اخلاقي در يك جامعه، موجب رشدو تعالي بنيانهاي تربيت اخلاقي و اجتماعي افراد خواهد شد و نيز پايبندي به الزامات و تكاليف اخلاقي در عرصه هاي فراگيري ، مزيتهاي راهبردي فراواني در مسير تكامل و شكوفايي توانمنديهاي فراگيران به دنبال خواهد داشت . پژوهش حاضر به دنبال واكاوي و بررسي چالش هاي اخلاقي فراگيري در حوزه، اين كانون اصلي تحول و پايدارسازي الگوهاي اخلاقي مطلوب در جامعه پيش از شروع فراگيري و حين فراگيري بپردازد . اين پژوهش با رويكرد توصيفي- تحليلي صورت گرفته و روش گردآوري اطلاعات و داده ها، مراجعه به اسناد نوشتاري و منابع مكتوب موجود مي باشد كه به شيوه ي فيش برداري در پايان نامه به كار برده مي شوند . چالشهاي فراگيري در حوزه هاي علميه درگام نخست به دو بخش كلي ، چالشهاي پيش از فراگيري و حين فراگيري تقسيم ميشوند و در هر بخش نيز به چالشهاي بينشي، توانشي و گرايشي مسئولان و چالشهاي بينشي، توانشي و گرايشي فراگيران حوزوي پرداخته مي شود. در مجموع رفع چالشهاي اخلاقي پيش و حين فراگيري، مجالي براي آغاز كردن وگام نهادن و به راه افتادن يا در راه ماندن و به حيرت و سرگرداني فرو غلتيدن انسان هاست ، لذا مربيان و متربيان بايد بكوشند، درتعاملي پيوسته، هوشمندانه و آگاهانه، در پيراستن آنها از حوزه هاي علميه تلاش نمايند و تا حد امكان در اين طريق صلاح ، پايداري كنند.
- : سطح3
- : اخلاق و تربيت اسلامي
- : قم
- : قم
- : قم - قم - مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری «علیها السلام»