فقه رسانه با رویکرد کاربرد هنر در اطلاع رسانی و تبلیغات در رسانه ملی
رسانه، يكي از بزرگترين و مهمترين موضوعات اجتماعي در فقه است؛ زيرا چتر آن، بر همه موضوعات اجتماعي گسترده است و از دين، فرهنگ، هنر تا مسائل اقتصادي، رفاهي، سياسي و محيط زيست را فرا ميگيرد و تحت تأثير خود قرار ميدهد.هنرنيز، به معناي خلاقيت و ابتكار، يك پديده جهاني و بشري است كه در همه ابعاد زندگي انسان در طول اعصار و در ميان همه ملتها و امتها بوده و خواهد بود انسان براي انتقال يافتهها و آزمايشها و ذهنيات خويش به همنوعان خود، ناچار است كه از وسائل و ابزارهايي استفاده كند تا بيشترين ميزان تأثير را داشته باشد ويكي از اين ابزارهاي مهم براي تحقّق بخشيدن به اين امر، هنر ميباشد. رساله حاضر با عنوان «فقه رسانه با رويكرد كاربرد هنر در اطلاع رساني و تبليغات در رسانه ملي» با هدف آشنايي با ميزان تأثير رسانه بر جامعه اسلامي و نيز آگاهي از ميزان تعامل فقه و رسانه و شناخت ميزان تأثير آن برفعاليت هاي رسانه اي ونيز ميزان تأثير رسانه بر روي فقه و نيز آگاهي از ميزان تأثير و ياري هنر و مصاديق آن بر رسانه و فقه رسانه و در نهايت آگاهي از رويكرد فقه شيعه به مسأله رسانه و كاربرد هنر در رسانه به شيوه توصيفي ـ تحليلي تدوين شده است.توضيح اين نكته ضروري است كه در اين رساله تنها به دو مصداق از مصاديق بي شمار هنر پرداخته شده است(اطلاع ر ساني و تبليغات). و بررسي ساير مصاديق هنر به دليل گستردگي به پژوهش هاي ديگر واگذار ميشود.
- : سطح3
- : فقه و اصول
- : سمنان
- : دامغان
- : سمنان - دامغان - مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه - سطح سه