فقه رسانه با رویکرد کاربرد هنر در اطلاع رسانی و تبلیغات در رسانه ملی

شناسه محتوا : 28918

1397/12/04

تعداد بازدید : 198

رسانه، يكي از بزرگترين و مهمترين موضوعات اجتماعي در فقه است؛ زيرا چتر آن، بر همه موضوعات اجتماعي گسترده است و از دين، فرهنگ، هنر تا مسائل اقتصادي، رفاهي، سياسي و محيط زيست را فرا مي‌گيرد و تحت تأثير خود قرار مي‌دهد.هنرنيز، به معناي خلاقيت و ابتكار، يك پديده جهاني و بشري است كه در همه ابعاد زندگي انسان در طول اعصار و در ميان همه ملتها و امتها بوده و خواهد بود انسان براي انتقال يافته‏ها و آزمايشها و ذهنيات خويش به همنوعان خود، ناچار است كه از وسائل و ابزارهايي استفاده كند تا بيشترين ميزان تأثير را داشته باشد ويكي از اين ابزارهاي مهم براي تحقّق بخشيدن به اين امر، هنر مي‏باشد. رساله حاضر با عنوان «فقه رسانه با رويكرد كاربرد هنر در اطلاع رساني و تبليغات در رسانه ملي» با هدف آشنايي با ميزان تأثير رسانه بر جامعه اسلامي و نيز آگاهي از ميزان تعامل فقه و رسانه و شناخت ميزان تأثير آن برفعاليت هاي رسانه اي ونيز ميزان تأثير رسانه بر روي فقه و نيز آگاهي از ميزان تأثير و ياري هنر و مصاديق آن بر رسانه و فقه رسانه و در نهايت آگاهي از رويكرد فقه شيعه به مسأله رسانه و كاربرد هنر در رسانه به شيوه توصيفي ـ تحليلي تدوين شده است.توضيح اين نكته ضروري است كه در اين رساله تنها به دو مصداق از مصاديق بي شمار هنر پرداخته شده است(اطلاع ر ساني و تبليغات). و بررسي ساير مصاديق هنر به دليل گستردگي به پژوهش هاي ديگر واگذار مي‌شود.
پدیدآورندگان
  • : سطح3
  • : فقه و اصول
  • : سمنان
  • : دامغان
  • : سمنان - دامغان - مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه - سطح سه