روش های تربیت خانوادگی با تاکید بر تفسیر المیزان و آثار تفسیری آیت الله جوادی آملی

شناسه محتوا : 26464

1397/02/27

تعداد بازدید : 258

چكيده روشهاي تربيتي، مظهر و نمود بارز يك كار تربيتي است كه بخش اعظم موفقيت يك نظام تربيتي در گرو شيوههايي است كه او براي رسيدن به اهددا تربيتدي اتخدار كدرده و بده كدار مديبنددد علامده طباطبايي وآيت الله جوادي آملي)دامعزه( هردوفقيه ومفسر قرآن كريم نسبت بده ازدوا وخدانواده ديددگاه الهي ومقدسي دارند ومعتقدندانسان موجودي تربيت پذير است وبايد در اين كدانون مقددب بده درسدتي تربيت شوند آن هم با روشهاي تربيت اسلامي روح خودرا تزكيه وتطهيرنمايندد و ررايدر را از خدويش دور كنند وفضاير راتقويت كنند خانواده به عنوان يك محيط طبيعي كه تربيت فرزندان را بدر عهدده دارد وبايدد كدانون محبدت و توجه، احترام قرارگيرد حسن معاشرت والدين با هم و بافرزندان بدزر تدرين درب تربيتدي را بده افدراد خانواده ميآموزد روشهاي تربيت نظام خانوادگي از ديدگاه دو مفسر بزر قرآن به خدوبي بيدان شدده است و نظرات هماهنگ و هم رديفي ارائه دادهاند هر دو مفسر به ضرورت و اهميدت سده روش تربيدت نظام خانوادگي دربعد بينشي كه با بينش افراد سر و كار دارد و بينش ها نسبت به توحيد و معاد، حكمت آموزي، بصيرت وعبرت دهي، امربه معرو وخرو ازغفلت تقويت شود روش تربيت عداطفي كده بده نيرو ها و غرايز دروني افراد مربوط شده كه هر گونه روش تربيت همراه با محبت انجام شدد، اثدر گدذار ميشود؛ مانند موعظه، الگودهي، انذار، تبشيرومحبت و روش عملي كده مربدي بدا اسدتفاده از ايدن روش ضمن تغيير يا اصلاح رفتارهاي نامناسب رفتارهاي مطلوب را در فدرد ايجداد و تيبيدت مديكندد مانندد تقويت اراده، مشارطه، مراقبه، محاسبه وعبادت براي تربيت صحيح نظام خانواده هدر سده روش بينشدي، گرايشي و كنشي كاربردي است كه اينها باتوجه به نظرات دومفسربزر مورد توجده قدرار گرفتده و بدا توجه به شرايط زماني و مكاني و سني افراد ميتوان روش تربيت صحيح را انتخاب كرد و به كار برد
پدیدآورندگان
  • : سطح3
  • : تفسير و علوم قرآن
  • : خوزستان
  • : اهواز
  • : الزهرا«س»