به گزارش خبرگزاری کوثر از هرمزگان، خانم آسیه گلستانی بیان کرد: قبل از شروع فرایند مقاله باید هدف از نگارش مقاله و این که قرار است با نگارش مقاله به چه چیزی دست پیدا کنیم، مشخص شود. وی با بیان تفاوت مسأله و سؤال، اظهار داشت: برای این که پژوهشگر، مسأله یاب خوبی شود باید دارای ذهن نقادی باشد، همه چیز را به راحتی قبول کند و تفکر فعال و در تدریس روش تفکر محور را اجرایی نماید. استاد حوزه، مراحل هفت گانه پژوهش را مسأله یابی، مسأله شناسی، طرح نامه نویسی، جمع آوری اطلاعات، پردازش اطلاعات، تدوین و ارائه مقاله دانست و اظهار کرد: مسأله باید بومی ذهن پژوهشگر باشد و حتما به آن علاقه داشته و آن را از دیگران تقاضا نکند. وی به شکل و محتوایی مقالهها و چگونگی نوشتن عنوان مقاله و نگارش مقاله، پرداخت؛ و ارکان یک مقاله را، چکیده ومقدمه دانست و تصریح کرد: در چکیده نویسی سه اصل مهم است که باید رعایت گردد:سؤال مورد پژوهش، ضرورت انجام تحقیق، نوآوری و دیدگاه یا مختار نگارنده است. خانم گلستانی افزود: ساختار شکلی کل مقاله نشان از ذهن منطقی و نظم نویسنده در نوشتن دارد؛ پس درمقاله دقت لازم داشته باشید.