خانم صدیقی در گفت گو با خبرنگار روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان از پارسیان، هدف از برگزاری این کارگاه را دانش افزایی و توانمندسازی طلاب در راستای ترویج فرهنگ مکتوب عنوان کرد. وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه نگارش علمی وجود دارد بیان داشت: بخش قابل توجهی از افراد اطلاع کافی از ساختار پاراگراف، شیوه های بسط مقاله و فنون بلاغی که در نگارش علمی به کار می رود، ندارند.
ایشان با تاکید بر اینکه نگارش جملات صحیح و دستوری پایه و اساس هر نوع نوشته ای است اظهار کرد: که اگر جملات با محتوای متن و سطح تحصیلات مخاطب متناسب نباشد نمی توان به هدف اصلی نویسنده که تاثیر گذاشتن بر مخاطب است دست یافت.
خانم صدیقی بیان کرد: پاراگراف به لحاظ محتوایی دارای یک فکر واحد است ولی به لحاظ نقشی در کل متن می توان آن را به چهار دسته: پاراگراف مقدمه، پاراگراف پشتیبان، پاراگراف نتیجه گیری، و پاراگراف انتقالی تقسیم کرد.
وی تصریح کرد: در این کارگاه بحث بر روی پاراگراف پشتیبان است که هر پاراگراف دارای سه قسمت است: مقدمه، متن اصلی و نتیجه .
استاد حوزه اظهار کرد: به طور معمول مفهوم اصلی در نخستین جمله پاراگراف است و اندکی با تورفتگی شروع می شود.
وی افزود: جمله های پاراگراف، باید به شرح و گسترش جمله موضوع کمک کنند و به آنها جمله پشتیبان می گویند که مهم ترین بخش یک پاراگراف را تشکیل می دهد و این جمله ها از اداعای مطرح شده در جمله موضوع پشتیبانی می کنند.
استادحوزه تصریح کرد : برخی پاراگراف ها، یک جمله " نتیجه گیری " هم دارند که نظر اصلی پاراگراف را خلاصه می کند و به طور معمول در پایان پاراگراف می آید .
خانم صدیقی در پایان گفت: نویسنده در نوشتن جمله ها باید مفهوم واحدی را با نظم منطقی بیان کند و شرح دهد.