هرمزگان کارگاه پارگراف نویسی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) پارسیان

شناسه خبر : 70672

1397/10/08

تعداد بازدید : 228

هرمزگان کارگاه پارگراف نویسی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) پارسیان
معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) پارسیان از برگزاری کارگاه پارگراف نویسی در این مدرسه خبر داد.

 

 خانم صدیقی در گفت گو با خبرنگار روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان از پارسیان، هدف از برگزاری این کارگاه را دانش افزایی و توانمندسازی طلاب در راستای  ترویج فرهنگ مکتوب عنوان کرد. وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه نگارش علمی وجود دارد بیان داشت: بخش قابل توجهی از افراد  اطلاع کافی از ساختار پاراگراف، شیوه های بسط مقاله و فنون بلاغی که در  نگارش علمی به کار می رود، ندارند.

ایشان با تاکید بر اینکه نگارش جملات صحیح و دستوری پایه و اساس هر نوع نوشته ای است اظهار کرد: که اگر جملات با محتوای متن و سطح تحصیلات مخاطب متناسب نباشد نمی توان به هدف اصلی نویسنده که تاثیر گذاشتن بر مخاطب است دست یافت.

خانم صدیقی بیان کرد: پاراگراف به لحاظ محتوایی دارای یک فکر واحد است  ولی به لحاظ نقشی در کل متن می توان آن را به چهار دسته: پاراگراف مقدمه، پاراگراف پشتیبان، پاراگراف نتیجه گیری، و پاراگراف انتقالی تقسیم کرد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه بحث بر روی پاراگراف پشتیبان است که هر پاراگراف دارای سه قسمت است: مقدمه، متن اصلی و نتیجه .

 استاد حوزه اظهار کرد: به طور معمول مفهوم اصلی در نخستین جمله پاراگراف است و اندکی با تورفتگی شروع می شود.

وی افزود: جمله های پاراگراف، باید به شرح و گسترش جمله موضوع کمک کنند و به آنها جمله پشتیبان می گویند که مهم ترین بخش یک پاراگراف را تشکیل می دهد و این جمله ها از اداعای مطرح شده در جمله موضوع پشتیبانی می کنند.

استادحوزه تصریح کرد : برخی پاراگراف ها، یک جمله " نتیجه گیری " هم دارند که نظر اصلی پاراگراف را خلاصه می کند و به طور معمول در پایان پاراگراف می آید .

 خانم صدیقی در پایان گفت: نویسنده در نوشتن جمله ها باید مفهوم واحدی را با نظم منطقی بیان کند و شرح دهد.

اخبار مرتبط