در این جلسه خانم عبداللهی با اشاره به نحوه ی پذیرش طلاب، آن را یکی از عوامل بی انگیزگی طلاب دانست. وی با بیان اینکه حضور در حوزه، برای برخی از افراد صرفا جهت دریافت مدرک است آن را عاملی دیگر برای رکود و سستی در طلاب معرفی کرد. خانم نوروزی نیز پذیرش حداکثری حوزه های علمیه را از دیگرمسائل آسیب زا دانست. وی معتقد است که جذب حداکثری باید درکلاس صورت گیرد و با به کارگیری فنون مهارتی در تدریس سعی در هدفمند کردن طلاب نمود.
در جمع بندی که از این نشست توسط سرکار خانم سیادت موسوی صورت پذیرفت، خاطر نشان شد: که اولا اساتید نباید از کارهای صورت پذیرفته ناامید شوند و وظیفه ی آنها ابلاغ است و مأمور به نتیجه نمی باشند. وی با اشاره به آیه «فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُولُو الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِل لَّهُمْ...» بیان کردند که کلام، اثر خود را خواهد گذاشت و اساتید باید راهکارهای مختلف را بررسی و عمل نموده و تجربیات موفق خود در کلاس درس را ، به سایر اساتید انتقال دهند.