این نشست با حضور معاونین پژوهش مدارس استان سمنان در مدیریت استان برگزار گردید .
در ابتدای این جلسه نظری فر معاون پژوهش استان سمنان ضمن خیر مقدم گویی به بیان مطالبی در خصوص اهمیت و ضرورت پژوهش در جامعه کنونی پرداختند و افزودند با توجه به این که درصد قابل توجهی از طلاب خواهر پس از اتمام سطح دو دیگر ادامه تحصیل نداده و مستقیما وارد جامعه شده و به امر آموزش و تبلیغ می پردازند اظهار داشت که باید به منظور کار آمد ساختن طلاب ، سطح توانمندی ایشان را به حدی برسانیم که بتوانند در هر شرایطی به زندگی علمی خود ادامه داده و هیچ گاه در علم آموزی حتی پس از فارغ التحصیلی ، متوقف نشوند .
همچنین ایشان در خصوص تعامل و درخواست ادارات و ارگان های دولتی و غیر دولتی جهت سفارش موضوعات پژوهشی به حوزه علمیه ، از معاونین پژوهش مدارس خواستند تا با ساماندهی و توانمند سازی طلاب تلاشی مضاعف داشته و در این مسایل جدی تر وارد عمل شوند .
نظری فر با اشاره به رشد مشارکت 50 درصدی طلاب پژوهشگر نسبت به دوره پیشین ، در هر یک از فراخوان های پژوهشی افزود با توجه به موقعیت استان سمنان ، انتظار می رود هر ساله علاوه بر رشد کمی و کیفی آثار ، شاهد حضور طلاب استان سمنان در میان رتبه های برگزیده کشوری باشیم .
وی به تاثیر معاونان پژوهش مدارس علمیه در ترغیب و تشویق طلاب تاکید نمود و جهت تقویت انگیزه طلاب و استفاده آثار ایشان من جمله تحقیقات پایانی و پایان نامه ها راه کارهایی را ارائه نمودند که مورد استقبال معاونین مدارس واقع شد .
همچنین معاون پژوهش استان در ضمن این نشست در خصوص سبد پیشنهادی کانون و انجمن ، اجرای سیرهای مطالعاتی ، برنامه هسته های پژوهشی، جذب اساتید راهنما و مشاور و داور، شوراهای علمی و پژوهشی مدارس ، زمان بندی سنوات طلاب و در خصوص نشر و حمایت آثار طلاب با معاونین پژوهشی مدارس به بحث و تبادل نظر پرداختند.