
به گزارش پایگاه خبری معاونت پژوهش مدرسه علمیه تخصصی حضرت نرجس (سلاماللهعلیها) زاهدان، کارگاه با عنوان «تولید محتوا استاندارد در فضای مجازی براساس سئو » ویژه کادر، اساتید و طلاب استان سیستان و بلوچستان روز شنبه 27 اردیبهشت ۱۴۰۴با حضور استاد ارجمند سرکار خانم عشقی (استاد مجرب راهبری و مدیریت کارگاههای تخصصی درفضای مجازی) به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.
خانم عشقی در این کارگاه، اهمیت و تعریف پرسونای مخاطب و تحقیق کلمات کلیدی به عنوان مبانی سئو تشریح کردند و پرسونا را به عنوان مجموعهای از ویژگیها و رفتارهای مخاطب معرفی نمودند که شناخت آن موجب کاهش خطا و بهینهسازی منابع میشود. چهار نوع اصلی پرسونا شامل مشتری اولیه، خریدار، مخاطب و مشتری بالقوه توضیح داده شد. برای طراحی پرسونا، سوالاتی درباره مشخصات فردی و رفتاری مخاطب مطرح شد. ابزارهایی مانند نظرسنجی، تحلیل شبکههای اجتماعی و گوگل آنالیتیکس برای طراحی پرسونا معرفی گردید. در بخش تحقیق کلمات کلیدی، اهمیت و انواع کلیدواژهها و نحوه انتخاب و بهکارگیری آنها در محتوا بررسی شد. سه نوع کلیدواژه اصلی، طولانی و پنهان معرفی و ویژگیهای کلیدواژه اصلی مانند رقابت بالا و استفاده در عنوان و متن توضیح داده شد.
