دکتر فیاض در بخش اول کارگاه در مورد تکنیک ها توضیحاتی را بیان نمودند و در بخش دوم بحث را به صورت عملی ارائه دادند. در این کارگاه ۷۰ نفر از مربیان خواهر طرح امین حضور داشتند.
استاد در بیانات خود اشاره نمود شبهه و سوال با هم فرق دارند و دانش آموزان بیشتر سوال دارند تا شبهه و برای پاسخ گویی به سوالات دانش آموزان کارهایی را باید انجام داد. یکی از بهترین تکنیک ها گفتن نمیدانم است. بگویید نمیدانم می پرسم یا تحقیق می کنم و پاسخ شما را می دهم این نوع از پاسخ گویی تاثیر بسیار قوی دارد.
● شناخت نوع سوال
●دسته بندی سوالات
● شناخت انگیزه طرح سوال
● لحاظ کردن فاکتورهای تحلیل گفتمان( معنای پیام، فراپیام، زبان، زمان، مکان، فرهنگ خانوادگی و ...)
●تحلیل وضعیت موجود
● شناخت ویژگی های سنی و جنسی دانش آموز، تفاوتشان با نسل پیش و ...
استاد در بخشی از صحبت هایشان به بیانیه ماموریت یک مربی و همچنین انگیزه شخصی از فعالیت در این بخش اشاره کردند و همچنین توضیحاتی را پیرامون مشکل و راه های تبدیل آن به مسأله ارائه دادند.این جلسه در روز چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ با حضور ۷۰ نفر از مربیان خواهر طرح امین از ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ برگزار گردید.