این جلسه با حضور سرکار خانم معصومه مصیبی، مولف کتاب، به بررسی مبانی فلسفه برای کودکان اختصاص داشت. خانم مصیبی در این جلسه به تبیین اهمیت آموزش فلسفه به کودکان و تأثیر آن بر تقویت مهارتهای تفکر انتقادی و استدلالی پرداختند.
در ادامه، ایشان راههای مختلف آموزش فلسفه را مورد بررسی قرار دادند و به مقایسه آموزش سنتی و روش "فلسفه برای کودکان" (P4C) پرداختند. خانم مصیبی تأکید کردند که روش P4C بر مشارکت فعال کودکان در مباحثه و ارتقاء آگاهی اجتماعی و عاطفی آنان تمرکز دارد.
وی همچنین ضرورت پژوهش در آموزش فلسفه برای کودکان را با استناد به آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر مطرح کردند و اشاره داشتند که تحقیقات عمیقتر میتواند به بهبود روشهای آموزشی کمک کند.
اصول کلیدی برنامه P4C شامل تشویق به پرسیدن سوال، تفکر انتقادی، و احترام به نظرات دیگران در مباحث بود. در نهایت، یک نمونه از اجرای کلاس فلسفه برای کودکان ارائه شد که نمایانگر چگونگی به کارگیری مبانی و اصول آموزش فلسفه در یک محیط آموزشی واقعی بود.
این نشست با استقبال قابل توجهی از شرکتکنندگان روبرو شد و اهمیت موضوع آموزش فلسفه برای کودکان را در جامعه فعلی نشان داد.