باهدف بالا بردن سطح علمی طلاب در حیطه مقاله نویسی و چگونگی نقد مقالات ، ژورنال کلاب تحت عنوان بازخوانی داستان مریم در قرآن و تقابل آن با تفسیر مرد محورانه از این داستان توسط طلاب سطح دو و سه مدرسه علمیه الزهراء (س) برگزارشد.
معاون پژوهش مدرسه در ابتدا ضمن توضیحاتی از طلبه ارائه دهنده دعوت کرد تا مطالب خود را بیان کند.
طلبه ارائه دهنده به نقاط مثبت مقاله پرداخت و بیان داشت : از جمله نقاط مثبت یک مقاله انتخاب موضوع متناسب با قانون مقاله نویسی ، استفاده از منابع معتبر ، رعایت نکات نگارشی ، رعایت ترتیب در ساختار اثر و در پایان پرداختن به بحث نتیجه گیری است که در این مقاله ملاحضه شده است.
در ادامه طلبه منتقد مطالب خود را چنین بیان داشت : عنوان اصلی مقاله بامطالب داخل متن مقاله هماهنگ نبوده و تیترها در راستای موضوع نیست ،در چکیده به اهمیت و ضرورت نوشتن مقاله هیچ اشاره ای نشده و در مقدمه به هدف از نوشتن مقاله و شیوه و روش آن نپرداخته و نتیجه گیری ضعیف است ، همچنین تعداد صفحات این بیشتر از حد معمول است.
معاون پژوهش در پایان ضمن تشکر از طلاب ارائه کننده و منتقد به جمع بندی بحث پرداخت و گفت: برپایی چنین برنامه های باعث توانمندی طلاب در امر پژوهش شده و در ایجاد انگیزه و افزایش اعتماد بنفس برای نگارش و چاپ مقالات مؤثر خواهد بود.