زندگی نامه علمی
تحصیلات
مدارک حوزوی: سطح 2
وضعیت فعلی تحصیلی: طلبهیسطح 3 رشتهی فلسفهی اسلامی
دورههای مهارت افزایی: دورهی تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم.
آثار پژوهشی
پایان یافته
مقالات: بررسی تحلیلی نقش عمار بن یاسر در جنگ صفین، تحلیل شیوههای تربیتی حضرت زهراBبا امام حسن و امام حسینDدر سن کودکی با تأکید بر بحار الانوار.
در دست انجام
مقالات:بررسی تعامل نفس با بدن در سیر تجرّد نفس از دید صدرایی
سوابق تدریسی، تبلیغی و اجرایی
تدریس حفظ قرآن کریم ویژه ی گروه سنّی کودکان و نوجوانان در کشور بوسنی هرزگوین و کرواسی؛
تدریس حفظ قرآن کریم درمؤسسات قرآنی ویژهی گروه سنی کودکان.
امتیازات و تشویقات
شایسته ی تقدیر در پنجمین جشنواره ی علامه ی حلی؛
حافظ کل قرآن کریم.
زبان
زبان عربی: متوسط □ خوب ■ عالی □
انگلیسی: متوسط ■ خوب □ عالی □
گرایشهای مورد علاقه
اجتماعی□ سیاسی□ فقهی □ کلامی□ قرآنی■
تاریخی■ فلسفی■ اخلاقی- تربیتی■ روانشناسی□
سایر: مباحث مربوط به فلسفههای مضاف ، نقد فلسفهی غرب و مسائل کلام جدید.
چکیده
این نوشتار در پی بررسی تحلیلی شخصیت عماربن یاسر در جنگ صفین است. دفاعِ از ولیّ زمان جز با موقعیت شناسی و بصیرت ممکن نیست و دفاع بدون بصیرت چه بسا به هلاکت فرد و ملحق شدن به جریانات باطل منجر شود. دفاع عمار از حقّ ولی زمان خود، بعد از سقیفه و در جنگ های مختلف مثال زدنی است؛ به طوری که او را در نزد دوست داران حق و حق جویان، محور شناخت حق از باطل قرار داده است. در این راستا احادیثی که او را محور حق دانستهاند نیز بررسی شده است.
توجه به خصلت های او که در مسیر حق بینی و حق فهمی است، نقش مهم او را در جنگ صفین بیشتر نشان میدهد. تبیین حقیقت و روشنگری او به موازات حق بینی اش برای سه طبقهی جامعه؛ یعنی عوام ، خواص و اصحاب، ازویژگی های این شخصیت منحصر به فرد بوده است و کمک بسیاری به امام در جهت مبارزه و مقابله با سران فتنه کرد.
کلید واژه: بصیرت، عمار، روشنگری.