تحصیلات
مدارک حوزوی: سطح2
وضعیت فعلی تحصیلی: مشغول رساله ی کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی
دوره های مهارت افزایی: مقاله نویسی
آثار پژوهشی
پایان یافته
کتاب: ارتباط غیرکلامی در مهارتهای زندگی از دیدگاه دین و روانشناسی
در دست انجام
مقالات: ارتباط غیرکلامی در قرآن و تأثیر ارتباط غیرکلامی در تبلیغ مسائل دینی
امتیازات و تشویقات
رتبهی سوم در چهارمین جشنواره ی علامهی حلی «ره» (سال1390)؛
حائز رتبه ی برتر در جشنواره ی آثار پژوهشی استان.
زبان
عربی: متوسط □ خوب n عالی□
انگلیسی: متوسط □ خوب □ عالی □
گرایش های مورد علاقه
اجتماعی□ سایر□ فقهی□ کلامی□ قرآنی□
تاریخی□ فلسفیn اخلاقی - تربیتی□ روانشناسیn
چکیده
پژوهش حاضر تحت عنوان «ارتباط غیركلامی در مهارت های زندگی ازدیدگاه دین و روان شناسی» درصدد است به شناخت صحیح روابط غیرکلامی در راستای بهبود تعاملات اجتماعی از جمله روابط زناشویی، خانواده، دوستان و حتی تعامل مؤثر بین معلم و شاگردان بپردازد.
مهارتهای زندگی، مجموعهای از تواناییها هستند كه فرد را قادر میسازد نقش مناسب خود را در جامعه به خوبی ایفا كند. ارتباط مؤثر با دیگران، یکی از این مهارتها می باشد که از جملهی آنها، ارتباطات غیركلامی است.
با توجه به اهمیت موضوع، در این پژوهش تلاش شده است تا به روش اسنادی و شیوهی توصیفی و تحلیل محتوا، انواع ارتباطات و رفتارهای غیركلامی در سه حیطهی اندامی، آوایی و اجتماعی با رویکردی به دین و روانشناسی، بررسی شود.
نتیجهی حاصل از این تحقیق، بیانگر آن است که علایم غیرکلامی نه تنها احساسات فرد را به تصویر میکشند بلکه اغلب نشان میدهند که او چگونه با احساسات خود کنار میآید. ارتباط غیرکلامی اغلب با ارتباط کلامی رخ میدهد و نسبت به ارتباط مستقیم و کلامی تأثیر بیشتری دارد. ارتباطات غیركلامی به همراه پیام های مرتبط باآن پاسخگوی بسیاری از نیازهای مربوط به همسران، خانواده، دوستان و اجتماع میباشد، همچنین تأثیرات فراوانی در امر تدریس و چگونگی تعامل مؤثر و جذاب بین معلمان و فراگیران دارد.
مؤید این نوع ارتباط، آیات متعددی از قرآن و روایات به ویژه احادیث پیامبرoمیباشد. این ارتباطدر تبلیغ و آموزش مسائل دینی به خصوص در مباحث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر تأثیرگذار خواهد بود.
کلید واژگان: مهارتهای زندگی، ارتباط، ارتباط کلامی، ارتباط غیرکلامی، زبان بدن، ارتباطات چشمی و ارتباطات آوایی .