تحصیلات
وضعیت فعلی تحصیلی: طلبهی سطح 2 جامعة الزهراB
مدارک دانشگاهی: کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی
دورههای مهارت افزایی: مدرک دورهی صلاحیت مدرسی از دانشگاه تربیت مدرس تهران، مدرک ویراستاری زبانی و فنی از دفترتبلیغات اسلامی حوزهی علمیه قم، دورهی آموزشی نگارش برای رادیو، دورهی آموزشی کتابخانه های دیجیتال
آثار پژوهشی
پایان یافته
مقالات: مقالهی علمی پژوهشی «تحلیل محتوای پایان نامه های فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه قم و مرکز تربیت مدرس قم از سال 1376تا1387» ، فصلنامهی علمی پژوهشی فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه قم؛
مقالهی علمی پژوهشی «ارزیابی رابط کاربر نرم افزارهای علوم اسلامی شهر قم»، فصلنامهی علمی پژوهشی علوم وفناوری اطلاعات، شمارهی سوم، بهار1390؛
مقالهی «ارزیابی قابلیت های جستجوی نرم افزارهای علوم اسلامی شهر قم»، فصلنامهی علمی پژوهشی تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی؛
تهیهی مقالهای برای مدخل «احمد » در «دائرة المعارف قرآن کریم» تهیه شده از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزهی علمیهی قم؛
و موارد بسیار دیگری در موضوعات تخصصی رشتهی کتابداری و اطلاع رسانی و مباحث فرهنگی و اجتماعی که در نشریات مختلف به چاپ رسیده است.
در دست انجام
مقالات: مقالهی علمی پژوهشی «تجربهی کاربری نرم افزارهای علوم اسلامی شهر قم» ( ارسال برای تأیید از نشریات علمی پژوهشی)
سوابق تدریسی، تبلیغی و اجرایی
تدریس: در دانشگاه پیام نور( قم، 1389)؛ تدریس در مجموعه کارگاههای سواد اطلاعاتی با موضوعات «آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی عمومی و تخصصی» و «آشنایی با اینترنت و پایگاه های اطلاعاتی» (دانشگاه تربیت مدرس تهران ، 1388) ؛ تدریس در کارگاه آموزشی نرم افزار گرینستون: کوتاه ترین راه برای ساختن کتابخانهی دیجیتالی (دانشگاه قم، 1388)؛
اجرا: همکاری در نمایه سازی و چکیده نویسی طرح کتابخانهی دیجیتال دفتر مطالعات و تحقیقات زنان.
امتیازات و تشویقات
رتبهی اول مقطع کارشناسی رشتهی علوم کتابداری و اطلاع رسانی از دانشگاه قم در سال 1386 ؛
رتبهی اول مقطع کارشناسی ارشد رشتهی علوم کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاه تربیت مدرس تهران ؛
مقالهی برگزیدهی همایش «انتظار و شهادت» با عنوان «بررسی ابعاد رهبری در قیام حسینی، قیام خمینی و قیام مهدوی » برگزار شده از سوی مرکز تخصصی مهدویت در سال 1388؛
مقالهی برگزیدهی همایش «حراست، نوآوری و شکوفایی» با عنوان «تأثیر عدم اختلاط دانشجویان دختر و پسر بر روند تحصیلی در دانشگاه ها » برگزار شده از سوی دانشگاه قم در سال 1388؛
مقالهی برگزیدهی هفدهمین جشنوارهی بین المللی مطبوعات در سال 1389 در بخش فرهنگی با عنوان «وقتی علم ردای دین به تن می کند»؛
برگزیدهی دومین «جشنوارهی علامهی حلی» در بخش پایان نامه ها در سال 1389 .
زبان
انگلیسی: متوسط □ خوب n عالی □
گرایشهای مورد علاقه
اجتماعی n سیاسی□ فقهی □ کلامی□ قرآنیn
تاریخی□ فلسفی□ اخلاقی –تربیتی n روانشناسی□
سایر: فرهنگی
چکیده
پژوهش حاضر، با عنوان « ارزیابینرمافزارهایعلوماسلامی (قرآن وحدیث،فقهواحکام) شهرقمازسهدیدگاهرابطکاربر، قابلیتجستجو و تجربهیکاربری» درصدد است به ارزیابی رابطکاربر و قابلیت جستجوی نرمافزارهای علوم اسلامی شهر قم در سه حوزهی مذکور، بر اساس معیارهای ارزیابی و با استفاده از 14 شاخص از منابع گوناگون فارسی و انگلیسی بپردازد.
نتایج پژوهش حاضر گواه آن است که وضعیت نرمافزارهای علوم اسلامی شهر قم از نظر رعایت شاخصهای رابطکاربری در مقیاس لیکرت پایینتر از سطح متوسط(63/2) و از نظر قابلیتهای جستجو ضعیف(01/2) ارزیابی شده است. در نتیجه، وضعیت کلی نرمافزارهای علوم اسلامی، نزدیک به ضعیف است. میانگین کل نرمافزارها بر اساس تجربهی کاربران، عدد (57/3) به دست آمده که نشاندهندهی وضعیت نسبتاً خوب نرمافزارها از دیدگاه کاربران است. شایان ذکر است، همبستگی مثبت بسیار ضعیفی بین امتیاز نرمافزارها در ارزیابی فنی با استفاده از چکلیست و امتیاز آنها در ارزیابی تجربهی کاربران با پرسشنامه وجود دارد. میانگین امتیاز نرمافزارهای حدیث در بخش ارزیابی فنی از میانگین نرمافزارهای قرآن، فقه و احکام بالاتر است و فقه و احکام نیز رتبه ی دوم را داراست. میانگین امتیاز محصولات مختلف سازمان های تولیدکننده در قسمت ارزیابی رابطکاربر و قابلیتهای جستجو به صورت معنیداری با یکدیگر متفاوت هستند.همچنین امتیاز نرمافزارها در تجربهی کاربری از امتیاز آنها در ارزیابی فنی بالاتر است.
کلید واژگان: رابطکاربر، قابلیت جستجو، تجربهی کاربری، نرمافزار علوم اسلامی.