شيوههاي تربيت اخلاقي فرزندان در دورة اطاعت (7-14سالگي)
تربيت اخلاقي يكي از عرصههاي تربيت مي باشد. هم چنين يكي از حقوق فرزندان بر والدين
تربيت آنها است؛ همانگونه كه والدين دغدغهمند به فكر رشد و نمو جسماني فرزندان خود مي-
باشند و خود را به تكاپو مياندازند، دغدغه تربيت آنها را نيز دارند. در ميان ابعاد و ساحتهاي
مختلف تربيت، تربيت اخلاقي بر ديگر ساحتها مقدم بوده و همه ابعاد وجودي و شخصيتي
انسان را در بر ميگيرد و باعث رشد و كمال انسان ميشود و او را از پلههاي صعود به فضايل
اخلاقي بالا برده و سعادت دنيا و آخرت فرد را تضمين ميكند. در روايات دورههاي تربيت را كه
به سه دوره هفت ساله اول، دوم و سوم تقسيم كردهاند؛ دوره دوم كه دوره ورود به جامعه و پا
گذاشتن به عرصه علم و ادب است؛ ضرورت و اهميت تربيت اخلاقي دوچندان است. وظيفه و
نقش والدين در اين دوره سنگينتر بوده و همت مضاعفتري را ميطلبد. آنها با تربيت اخلاقي
فرزندان خود در دوره اطاعت در سه ساحت بينش، گرايش و رفتار زمينهساز آيندهاي درخشان در
جامعه و زندگي براي فرزندان خود خواهند بود و سعادتمندي در آخرت را براي آنها به ارمغان
خواهند آورد. در اين پژوهش كه به روش توصيفي تحليلي و با گردآوري اطلاعات از طريق -
كتابخانه صورت گرفته است؛ در صدد است ياريگر والدين در اين امر مهم بوده تا با كمك
شيوههاي تربيت اخلاقي در دوره اطاعت، در سه ساحت تربيتي، تسهيلگر امر تربيت اخلاقي
فرزندان خود باشند.
- : سطح3
- : اخلاق و تربيت اسلامي
- : یزد
- : اردکان
- : یزد - اردکان - مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمة الزهراء «علیها السلام»