بر آستان قرآن
قرآن، آبشاری از نور، از بلندای آسمان بر زمین است. قرآن، نیسم کوی جانان و شمیم عطر رحمان است. قرآن روشنگر راه سعادت و خورشیدی همواره فروزان است.
امیرالمومنین علی در بخشی از خطبة 18 نهج البلاغه در پنج جملة کوتاه و پرمعنا، حقایق ارزندهای را دربارة قرآن بیان مینماید و میفرماید: «وَ اِنَّ الْقُرْآنَ ظاهِرُهُ اَنيقٌ؛ قرآن ظاهرش بسیار زیباست» و این نشان از فصاحت و بلاغت قرآن دارد. الفاظش بسیار موزون، تعبیراتش بسیار حساب شده، آهنگین و بی ملال است. دریایی است بیکران و هر وارد بر آن، از مقصد دور نمیماند.
ایشان در توصیف دوم مى فرماید: «وَ باطِنُهُ عَميقٌ؛ و باطنش عميق و ناپيداست.»
میدانیم که غالباً پرداختن به زیباییهاى ظاهر، انسان را از عمق معنا دور مىسازد، همانگونه که پرداختن به معناى عمیق و به تعبیر دیگر اداى حقّ معنا، آدمی را در انتخاب الفاظ زیبا در تنگنا قرار مىدهد. نهایت قدرت لازم است که میان آن دو جمع نماید و حقّ معنا را در قالب زیباترین الفاظ ارایه نماید.
البته این حقیقت در قرآن مجید به روشنى هویداست. الفاظش فوق العاده زیبا، آراسته و روح پرور، جذّاب و دلپذیر است و باطنش فوق العاده عمیق و پرمحتواست.
ژرفا و عمق قرآن آن گونه است که هرچه در آن غور کنند به منتها و گوهرهای ناب آن دست نمییابند زیرا که کلام وحی، صادر از ذات بى انتهاست.
در توصیف سوم و چهارم مى فرماید:«لاتَفْنى عَجائِبُهُ، وَ لا تَنْقَضى غَرائِبُهُ؛ نکات شگفت آور قرآن هرگز فانى نمى شود و اسرار نهفتة آن هرگز پایان نمى پذیرد.» چه بسا معنای جملة اول؛ یعنی لاتَفْنى عَجائِبُهُ، اشاره به جاودانگى و ابدى بودن شگفتیها و زیباییهای قرآن دارد که هیچگاه گرد و غبار کهنگى بر آن نمینشیند و جملة دوم هم اشاره به اسرار نهفته در قرآن است که با گذشت زمان، هر روز اسرار تازهاى از آن آشکار مىگردد. کشفی بعد کشف، بطنی بعد بطن و لایهای فوق لایه...
و در پنجمین و آخرین توصیف مى فرماید:«لا تُكْشَفُ الظُّلُماتُ اِلاّ بِهِ؛ ظلمات و تاریکیها جز در پرتو نور قرآن برطرف نخواهد شد.»
نه تنها ظلمت جهل، تاریکى، کفر، بىایمانى و بىتقوایى، بلکه ظلمات در صحنه زندگى اجتماعى، سیاسى و اقتصادى نیز بدون تعلیمات قرآن از میان نخواهد رفت.
باید دانست، امروز دنیا از نظر صنایع و فنآوریهای نوین پیشرفت فوق العادهای داشته، اما با این حال انواع ظلمتها بر جوامع بشرى سایه افکنده و جنگها و خونریزیها، ظلم و بى عدالتیها، فقر و بدبختىها و از همه مهمتر نا آرامىهاى درونى، بیشتر انسانها و نقاط دنیا را فراگرفته است. این همه، نتیجة مستقیم ضعف ایمان، تقوا، فقر اخلاقى و معنوى است که بهترین راه درمان آن پناه بردن به قرآن مجید است:
«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ»
در بازنمایی این مسیر نورانی، قرآن پژوهان خواهر حوزههای علمیه، دست امید به دامن قرآن زدهاند تا راه ضلالت و تیرگی را با چراغ هدایت قرآن فروزان سازند. آنان کوشیدهاند تا نَمی از یَم بیکران آموزههای وحیانی را فرا راه قرآن جویان قرار دهند.
تلاش آنان بر این بوده است که موضوعات کاربردی و نوپدید را در عرصة قرآنی واکاوی و بازخوانی نمایند و حاصل پژوهانة خود را به منظور عطف توجه به قرآن برای درمان دردها، تقدیم رهپویان قرآن نمایند. امید میبریم، گرههای ناگشوده بشریت برای نیل به سلامت دنیا و سعادت عقبی در آستان قرآن کریم گشوده شده و در جای جای گیتی ساری شود.
این مجموعه آثار با حمایت فکری و مادی مسئولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مشارکت مالی «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» به ثمر نشسته است.
مساعی عالمانة مسئولین، مجریان و نویسندگان این آثار را ارج نهاده و اجرشان را به ذات لایزال الهی حوالت نموده و به روزی وا مینهیم که:
«يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ»
معاونت پژوهش
حوزه های علمیه خواهران
زمستان 1392
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
فهرست کتابچه های قرآنی
ردیف
|
استان
|
موضوع
|
مجری
|
مدرسه
|
---|---|---|---|---|
1
|
آذربایجان شرقی
|
قرآن و مشارکت سیاسی زنان
|
آمنه عبدی
|
آموزش عالی الزهرا(س) تبریز
|
2
|
آذربایجان شرقی
|
نقش هنر تصویرگری در انتقال مفاهیم اخلاقی قرآن
|
مهجده انتظاری
|
فاطمیه(س) جلفا
|
3
|
آذربایجان شرقی
|
ماهیت و اهداف سوگند در آیات الهی
|
ناهیده حدادی
|
صادقیه تبریز
|
4
|
آذربایجان شرقی
|
آیه تطهیر در وزان نقد و بررسی فرقین
|
صدیقه صمدی
|
حضرت ولیعصر(ع) بناب
|
5
|
آذربایجان شرقی
|
بهداشت روان و روان درمانی در قرآن
|
خدیجه اکبری
|
فاطمیه جلفا
|
6
|
آذربایجان شرقی
|
مبارزه با شیطان از منظر قرآن و حدیث
|
فاطمه
شاهمحمدی
|
|
7
|
آذربایجان غربی
|
حقوق فرزندان در مبانی قرآن و عترت
|
زهره رجاییان
|
الزهرا (س) خوی
|
8
|
آذربایجان غربی
|
تحریف ناپذیری قرآن در بوته نقد و نظر
|
ثریا ظهیری
|
الزهرا (س) میاندوآب
|
9
|
آذربایجان غربی
|
پیدایی و پویایی حج از دیدگاه قرآن و حدیث
|
حکیمه عبدی فام
|
الزهرا (س) میاندوآب
|
10
|
آذربایجان غربی
|
تأثیر نفاق بر شخصیت شناسی منافقین
|
حبیبه قاسم زاده
|
الزهرا (س) میاندوآب
|
11
|
آذربایجان غربی
|
وصال خویشان از منظر قرآن و حدیث
|
ربابه محمدپور
|
الزهرا (س) میاندوآب
|
12
|
اردبیل
|
سنتهای الهی در آموزههای وحیانی
|
رقیه بهزاد
|
ثامن الحجج(ع)
|
13
|
اردبیل
|
منزلت فرشتگان در قرآن
|
زهرا شفیعی
|
ثامن الحجج(ع)
|
14
|
اردبیل
|
اعجاز پزشکی در آینه آیات الهی
|
عزیزه بهاری اجیرلو
|
ثامن الحجج(ع)
|
15
|
اردبیل
|
زوجیت موجودات در قرآن
|
لیلا صالحی
|
ثامن الحجج(ع)
|
16
|
اردبیل
|
نمای بهشت و جهنم در قرآن و روایات
|
زهرا یونسی
|
حضرت ولی عصر (ع) گرمی
|
17
|
اصفهان
|
قرآن و شیوههای برخورد با اهل کتاب
(با تکیه بر تفسیر المیزان)
|
احترام سادات موسویزاده
|
مرکز تخصصی مجتهده امیناصفهان
|
18
|
اصفهان
|
واکاوی تعبیر «لیس الذکر کالانثی»
|
اشرف صدرارحامی
|
الزهرا المرضیه (س)اصفهان
|
19
|
اصفهان
|
سیما و سلوک قرآنی فاطمه سلام الله علیها
|
افسانه باقری
|
فاطمیه(س) خمینی شهر(اندان)
|
20
|
اصفهان
|
قضاوت زنان در قرآن و عهدین
|
الهه عابدینی
|
زهراییه (س) نجف آباد
|
21
|
اصفهان
|
تجلّی خودباوری از دیدگاه قرآن و سنت
|
خدیجه معین
|
فاطمة الزهرا(س)خمینی شهر
|
22
|
اصفهان
|
دیه زن از نگاه قرآن و فمینیست ها
|
زهرا حاتمی
|
الزهرا(س) زرین شهر
|
23
|
اصفهان
|
راهکارهای ترک گناه با رویکرد قرآنی
|
لیلا خانی
|
مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان
|
24
|
اصفهان
|
ویژگی های بارز زنان در قرآن
|
مریم نصیری
|
مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان
|
25
|
اصفهان
|
ارتباطات غیر کلامی خالق و مخلوق در قرآن
|
محبوبه ملکی
|
الزهرا(س) زرین شهر
|
26
|
اصفهان
|
کارکردهای خانواده از منظر قرآن و فمینیسم
|
مریم رمضانیان
|
مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان
|
27
|
اصفهان
|
زیبندگی و آراستگی از نگاه قرآن
|
مهناز عرب/ زهرا گروهی
|
الزهرا(س) گلدشت
|
28
|
اصفهان
|
پندارگرایی در قرآن
(با محوریت بحث آیت الله جوادی در خصوص مبادی اخلاقی)
|
مینا حسینی
|
فاطمة الزهرا(س)اصفهان
|
29
|
اصفهان
|
بایسته های روابط قبل از ازدواج از دیدگاه قرآن و حدیث
|
نفیسه داورپناه
|
الزهرا (س) خمینی شهر
|
30
|
ایلام
|
سوء ظن در خانواده از منظر قرآن و اهل بیت
|
رودابه رضایی
|
جوادالائمه (ع)آبدانان
|
31
|
ایلام
|
کار آفرینی فرزندان در قرآن و حدیث
|
سرور عباسی
|
فاطمیه(س) سرابله
|
32
|
ایلام
|
قرآن، انسان متأله و مدیریت توحیدی
|
سیده فاطمه موسوی مقدم
|
فاطمه الزهرا اطهر ایلام
|
33
|
ایلام
|
شادی های پسندیده از نگاه قرآن
|
مژگان جابریفر
|
فاطمیه (س) دهلران
|
34
|
البرز
|
آسیبهای مترفین در جامعه و راهکارهای مواجه با آن از منظر قرآن و سنت
|
معصومه رهبری
|
کوثر کرج
|
35
|
البرز
|
چیستی تأویل در قرآن و کتاب مقدس
|
شهره شریفی کوفلی
|
شهید مطهری کرج
|
36
|
البرز
|
بررسی تطبیقی شگردهای تبلیغی دشمن و شگردهای تبلیغ در قرآن
|
گروه پژوهشی مدرسه بقیع
|
بقیع کرج
|
37
|
البرز
|
روششناسی قصص قرآن
|
مریم علیزاده
|
فاطمیه (س) کرج
|
38
|
البرز
|
بقا و پاسداشت اماکن تاریخی در آموزههای قرآنی و روایی
|
فاطمه سلجوقی- ربابه علی محمدزاده
|
بقیع کرج
|
39
|
البرز
|
بررسی آیات متأوله توسط فرقه صوفیه در خصوص ولایت و پیامدهای آن
|
طاهره عزیزی- زهره انجام نجم الدینی
|
زینبیه کرج
|
40
|
بوشهر
|
قلب سلیم در قرآن و روایات
|
لیلا نگهبان
|
برازجان
|
41
|
بوشهر
|
عالم ذر در آینه وحی با نگاه قرآنی
|
زهرا جمالی نسب
|
حضرت رقیه(س) دشتستان
|
42
|
بوشهر
|
خوردنی هایحلال و حرام از منظر قرآن و حدیث
|
فاطمه حسن پور
|
الزهرا (س) بوشهر
|
43
|
تهران
|
راهبران خوشبختی از دید آیات الهی
|
اعظم رحمتی كچومثقالي
|
ولیعصر (عج)
|
44
|
|
نظم آهنگ قرآنی
|
امالبنین خالقیان
|
حضرت زینب شاهد(س)
|
45
|
|
فروپاشی خانواده از دیدگاه آیات و روایات
|
عذرا خلیلی- مریم کاظمی
|
مرکز تخصصی حوزوی قبا
|
46
|
تهران
|
شخصیت مریم (س) در قرآن و کتاب مقدس
|
امالبنین خالقیان
|
حضرت زینب شاهد(س)
|
47
|
تهران
|
مولفههای اخلاق شهروندی در قرآن(دانایی محوری- قانون مداری- مسئولیت پذیری)
|
زهرا رحمتی- زهرا یوسف زاده
|
ولیعصر (عج)
|
48
|
تهران
|
بررسی رهیافتهای اخلاقی و اعتقادی آیات شرطیه با تکیه بر تفسیر تسنیم
|
زهرا شاهین
|
ولیعصر (عج)
|
49
|
تهران
|
قرآن و تسبیح کائنات
|
سیده زهرا سیدهاشمی
|
مشكوة
|
50
|
تهران
|
مقایسه تطبیقی آیات حجاب
(از دیدگاه علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی)
|
فاطمه ریحانی و اکرم باسخا
|
ولیعصر (عج)
|
51
|
تهران
|
منشور اصلاحات اقتصادی انبیا در قرآن
|
ماندانا موسوی شبستری
|
الزهرا (س) تهران
|
52
|
تهران
|
اسباب نزول دریچه ای به فهم آیات قرآنی
|
گیتی صادقی پی
|
مشكوة
|
53
|
تهران
|
شخصيت معنوی زن از ديدگاه مفسران معاصر
|
معصومه سلطان میرجلیلی
|
ولی عصر (ع)
|
54
|
تهران
|
مقایسه تطبیقی افسردگی از منظر قرآن و روانشناسی امروز برای حل مشکلات روانی
|
زهرا یوسفی مصری
|
مشکوة
|
55
|
تهران
|
آسیب شناسی روابط اجتماعی در سوره حجرات
|
سیده ریحانه شاه صاحبی
|
زهرای اطهر (س) تهران
|
56
|
تهران
|
ولایت الهی در آیات و روایات
|
شیما سجادیان
|
الزهرا(س) کوی نصر
|
57
|
تهران
|
مصادیق لهو و لعب از نگاه قرآن و فقه
|
معصومه رضاییان حق- طاهره سترگ
|
قاسم بن الحسن
|
58
|
چهارمحال و بختیاری
|
آسمان و کرات آسمانی در قرآن
|
زینب سراج الدین
|
الزهراء(س) لردگان
|
59
|
چهارمحال و بختیاری
|
مدیریت اقتصادی زنان از دیگاه قرآن و حدیث
|
زهرا حامدی
|
فاطمیه(س) شهرکرد
|
60
|
چهارمحال و بختیاری
|
آرامش روح و روان در پرتو آخرت گرایی ( از منظر) قرآن
|
فاطمه رضایی
|
فاطمیه(س) شهرکرد
|
61
|
خوزستان
|
تأثر نگرش انسان شناسانه قرآن و روایات بر نظریات علمی
|
آناهیتا بلدی
|
امام هادی(ع) شوشتر
|
62
|
خوزستان
|
همسران شایسته در آموزه های قرآن
|
حمیده ستاوی
|
الزهرا (س) شوش
|
63
|
خوزستان
|
علل و راه های رفت از طلاق بر اساس ترتیب نزول آیات قرآن
|
زینب حمید
|
حضرت زینب (س) امیدیه
|
64
|
خوزستان
|
مدیران موفق از دیدگاه قرآن و نهجالبلاغه
|
گروه پژوهشی
|
امام خمینی بندرامام
|
65
|
خوزستان
|
تصویرسازی مفاهیم اخلاقی در قرآن کریم
|
ندا نصیری مبارکه
|
تخصصی الزهرا (س) دزفول
|
66
|
سمنان
|
آزادی عقیده و بیان از دیدگاه آیات و روایات
|
سمیه مهدوی نژاد
|
عصمتیه سمنان
|
67
|
سمنان
|
تیپشناسی اجتماعی در قرآن
|
فهیمه سادات حسینیان،
لیلا خواجه زاده
|
فاطمیه (س) دامغان
|
68
|
سمنان
|
اطاعت پذیری بانوان از نگاه قرآن
|
فاطمه گردویی و مریم عابدی
|
فاطمیه (س) سمنان
|
69
|
سمنان
|
روایتگری (نَریشن) در قرآن
|
نرگس خیری
|
فاطمیه (س) دامغان
|
70
|
فارس
|
حقوق و وظایف متقابل زن و شوهر از دیدگاه قرآن
|
اعظم نظری
|
الزهرا (س) استهبان
|
71
|
فارس
|
بررسی رنگ ها از دیدگاه آیات و روایات
|
خدیجه خلیلی باصری
|
فاطمیه(س) ارسنجان
|
72
|
فارس
|
قرآن و زنان اسوه
|
صدیقه اسفندیاری
|
فاطمیه (س) فسا
|
73
|
فارس
|
تجلی قدرت خداوند در نظام روز و شب در قرآن
|
فاطمه خسروی حقیقی
|
الزهرا (س) استهبان
|
74
|
فارس
|
خودیافتگی و خودبافتگی در آیات و روایات
|
فاطمه راستی کردار
|
فاطمیه (س) فسا
|
75
|
فارس
|
جایگاه روابط عمومی و ارتباطات در قرآن کریم
|
مهسا یعقوبی
|
حضرت نرگس (س) جهرم
|
76
|
فارس
|
علل کم رنگ شدن ارزشهای دینی در جامعه از منظر قرآن
|
سمیرا نظری
|
فاطمیه(س)
ارسنجان
|
77
|
قزوین
|
حیات و تربیت در آموزههای قرآنی و علوم انسانی
|
امالبنین فیروزی
|
تخصصی کوثر قزوین
|
78
|
قزوین
|
تأثیر قرآن بر شعر دفاع مقدس
|
سیده منیر سیدتقیا
|
کوثر قزوین
|
79
|
قم
|
بررسی نیازهای انسانی از منظر سوره یوسف و مازلو
|
زهرا کلهر
|
تربیت مدرس
|
80
|
قم
|
اصالت صلح و همزیستی از منظر قرآن
|
طاهره سترگ
|
تربیت مدرس
|
81
|
قم
|
سیمای قرآنی زن از منظر مستشرقین با تاکید بر آراء راث رادد
|
طیبه سترگ
|
تربیت مدرس
|
82
|
قم
|
جایگاه مادری در اسلام و فمینیسم
|
فاطمه اکبری
|
تربیت مدرس
|
83
|
آران و بیدگل
|
معنویت فرزندان در قرآن و روایات
|
فاطمه مرشدی بیگدلی
|
آران و بیدگل
|
84
|
آران و بیدگل
|
تربیت جنسی در پرتو قرآن و حدیث
|
عطیه مشرقی آرانی
|
آران و بیدگل
|
85
|
کاشان
|
سبک زندگی قرآنی
|
راضیه علی اکبری
|
کوثر کاشان
|
86
|
کاشان
|
تحقق وعده های قرآنی در پرتو بیدرای اسلامی
|
الهه بخشنده فر
|
کوثر کاشان
|
87
|
کاشان
|
انس با قرآن از دیدگاه سنت
|
سمیه ابراهیمزاده
|
کوثر کاشان
|
88
|
قم
|
روش اهل بیت در تفسیر قرآن
|
فهیمه فیضی
|
مرکز مدیریت
|
89
|
قم
|
قرآن و حق الناس
|
کبری جاوید
|
مرکز مدیریت
|
90
|
کردستان
|
تفریحات سالم در قرآن
|
نسرین اسدبیگی - معصومه پاشایی اصل
|
حضرت فاطمه(س)سقز
|
91
|
کردستان
|
آثار تربیتی شب زنده داری در نگاه قرآن و حدیث
|
زلیخا سعید محمدی
|
الزهرا(س)قروه
|
92
|
کردستان
|
پیروی از شيطان
آثار و پیامدها از دیدگاه قرآن
|
طاهره سبحانی
|
فاطمه الزهرا(س) بیجار
|
93
|
کرمان
|
الگوهای تربیتی قرآن
|
فاطمه گرامی- مریم سعید
|
حضرت زینب(س) کرمان
|
94
|
کرمان
|
ترابط علم و خداباوری از منظر قرآن
|
فاطمه معین الدینی
|
فاطمیه(س)
|
95
|
کرمان
|
قیامت و قیام مهدی(ع) در وزان وحی
|
مهین قربانی ده بالایی
|
|
96
|
کرمان
|
توبه و استغفار از منظر قرآن و نهج البلاغه
|
زینب السادات هاشمی راد
|
|
97
|
کرمان
|
حرکت متعالی تاریخ از دیدگاه قرآن
|
معصومه حاجی مقصودی
|
فاطمیه(س)
|
98
|
کرمان
|
«قوامیت» و «ضرب زنان»
از دیدگاه مفسران فریقین
|
مرحمت محمدی
|
فاطمیه(س)
|
99
|
کرمانشاه
|
آرزوها در قرآن و حدیث
|
آذر خنجری قمشه
|
امام خمینی(ره)
|
100
|
کرمانشاه
|
سیمای غافلان در قرآن
|
ظریفه کهراریان
|
امام خمینی(ره)
|
101
|
کرمانشاه
|
علل محرومیت از تهجد در قرآن و روایات
|
طاهره عبداللهی
|
مرکز مدیریت استانی
|
102
|
کرمانشاه
|
نهادینه سازی ذکر از نگاه قرآن و حديث
|
فاطمه زنگنه
|
امام خمینی(ره)
|
103
|
کرمانشاه
|
پرستاری در قاموس قرآن و عترت
|
نسرین فتاحی
|
امام خمینی(ره)
|
104
|
کرمانشاه
|
راهکارهای افزایش سهم قرآن در فضای مجازی
|
فرشته احمدیان
|
امام خمینی(ره)
|
105
|
کرمانشاه
|
معنا شناسی حقوق زن از منظر قرآن کریم و مقایسه آن با کنوانسیون بین المللی رفع تبعیض علیه زنان
|
نوشین برنا لرستانی
|
امام خمینی(ره)
|
106
|
کرمانشاه
|
رجعت و رستاخیز دنیا از منظر قرآن
|
نسرین
ساسان نژاد
|
الزهرا(س)
|
107
|
کهگیلویه و بویراحمد
|
اخلاق اداری از منظر قرآن و حدیث
|
اختر اولاده
|
فاطمیه(س) یاسوج
|
108
|
گلستان
|
جلوه های قرآنی در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)
|
پروین حسن زاده
|
الزهرا(س) گرگان
|
109
|
گلستان
|
اخلاق محیط زیست در قرآن
|
زینب نوری مقدم
|
الزهرا(س) مینودشت
|
110
|
گلستان
|
نشاط آفرینی و آرامش بخشی از نگاه قرآن و حدیث
|
سمیه کریم کشته
|
الزهرا(س) گنبد
|
111
|
گلستان
|
جنگ نرم از منظر قرآن و سنت
|
فاطمه مسعودی
|
خاتم الاوصيا(عج)
|
112
|
گیلان
|
تسبیح گویی جمادات در قرآن
|
سیده سمیه حسینی
|
زینبیه رشت
|
113
|
لرستان
|
خشونت رحیمانه در قرآن
|
مریم درویشی و معصومه مرادنژاد
|
حضرت زهرا(س) درود
|
114
|
لرستان
|
رضایت الهی از منظر آیات و روایات
|
مهری حکمت
|
فاطمیه(س) الیگودرز
|
115
|
مازندران
|
کرامت زن در اسلام و مدرنیته
|
بنت الهدی جعفرزاده مرزونی منیره سادات کامرانی
|
الزهرا (س) بابل
|
116
|
مازندران
|
ترابط بین ویژگیهای عاطفی قرآن و هدایت انسانها
|
زینب
رحیمپور
|
الزهرا (س) بابل
|
117
|
مازندران
|
مبنای آزادی زن در قرآن
|
سعیده سیفی
|
الزهرا(س) بابل
|
118
|
مازندران
|
معادباوری و آثار آن در قرآن و سنت
|
سمیه مقیمی
|
الزهرا (س) بابل
|
119
|
مازندران
|
قرآن و روش های تربیت انسان
|
طیبه و عاطفه صادقپور درزی
|
الزهرا (س) بابل
|
120
|
مازندران
|
بررسی شخصیت علمی حضرت زینب(س) بر اساس آیات و روایات
|
منیره سادات کامرانی
|
الزهرا (س) بابل
|
121
|
مازندران
|
شیوه های حکومتی حضرت سلیمان (ع)
|
الهام رضاپور درویش
|
الزهرا (س) بابل
|
122
|
مازندران
|
مهاجرت علمی از دیدگاه قرآن کریم
|
سکینه
قنبرپورگروی
|
جامعه الزهرا (س) بابل
|
123
|
مرکزی
|
بلایا در آینه قرآن و احادیث
|
منصوره غلامی
|
الزهرا(س) اراک
|
124
|
مرکزی
|
فرزند خواندگی در آینه قرآن
|
مژگان ساجدی
|
الزهرا(س) اراک
|
125
|
هرمزگان
|
مقایسه مفاهیم جنس و جنسیت در قرآن و فمینیسم
|
شمسی کرمی نامیوندی
|
تخصصی فاطمه معصومه(س) بندرعباس
|
126
|
همدان
|
پرخاشگری و نابردباری از منظر قرآن
|
اکرم بهرامی افروز
|
الزهرا(س) فامنین
|
127
|
همدان
|
حقوق اجتماعی انسان، در قرآن
|
طیبه رشیدی نوا
|
الزهرا(س) فامنین
|
128
|
همدان
|
تربیت اخلاقی جوان از دیدگاه قرآن و روایات
|
لیلا نقوی
|
الزهرا(س) فامنین
|
129
|
یزد
|
قواعد فقهیه در جرایم جنسی با بررسی آیات و روایات
|
افسانه یاوری
|
مکتب الزهرا (س) یزد
|
130
|
یزد
|
قرآن و اصول حاکم بر سنت های الهی
|
بی بی فاطمه و زینب سادات میرفخرالدین
|
مکتب الزهرا (س) یزد
|
131
|
یزد
|
عمل و عکس العمل در قرآن
|
مریم ابراهیمی
|
الزهرا سلام الله علیها مهریز
|
132
|
یزد
|
پاسخ گویی قرآن به احکام نوپدید فقهی
|
رویا دهقانی فیروزآبادی
|
تخصصی حضرت زهرا (س) میبد
|
133
|
یزد
|
نیازشناسی انسان از منظر قرآن و غرب
|
فهیمه میرشکار طزنجی
|
مکتب الزهرا (س) یزد
|
134
|
یزد
|
بازخوانی مثل های قرآنی در سخنان علی و فاطمه علیهما سلام
|
نرگس بختنما
|
مکتب الزهرا (س) یزد
|
135
|
یزد
|
محاسبه اعمال در مقیاس قرآن و حدیث
|
مریم دست افشان
|
الزهرا(س) بافق
|
136
|
یزد
|
آیات قرآن در منظومه اعتقادی حکیم نظامی
|
افسانه یاوری
|
مکتب الزهرا (س) یزد
|