رویکردهای اخلاق گرایانه تبلیغ دین طبق اموزه های سوره طه

شناسه محتوا : 49755

1403/08/08

تعداد بازدید : 12

تبليغ و ترويج داراي جايگاهي پر اهميت در اديان است،با توجه به تأثيرگذاري دين در حيات دنيوي و اخروي بشر و با عنايت به اينكه دين اسلام، كامل ترين و برترين دين نزد خدا مي باشد، لزوم تبليغ آن از نخستين روزهاي آغاز رسالت نبي مكرم اسلام «صلي الله عليه وآله وسلم» شكل گرفته و تا كنون ادامه دارد. در اين تحقيق سعي شده است كه بايدها و نبايدهاي اخلاقي تبليغ دين به استناد آيات قرآن كريم و خاصه سوره مباركه طه مورد بررسي قرار گيرد. استفاده از روش هاي تبليغي سوره طه، بسيار كارآمد و مهم ترين رمز پيروزي در امر تبليغ اسلامي و در بيان فلسفه بعثت پيامبران مي باشد.لذا بايد به اين نكته توجه نمود كه مباني تبليغ دين عبارت است از :ريشه هايي كه براساس بايدها و نبايدهايي به وجود آمده است، و پيامبر گرامي اسلام «صلي الله عليه وآله وسلم» از خداوند متعال دريافت واز مسير اهل بيت «عليه السلام»به ما رسانده اند. بدون شك اگر انسان براساس روش‌هاي تبليغي ارائه شده در قرآن كريم و روايات در امر تبليغ فعاليت كند بهترين ره توشه هدايتي را به همراه خواهد داشت. مكاتب مختلف فكري،فرهنگي وتمدن هاي مختلف از ديرباز كوشيده اند، بابهره گيري ازشيوه هاي گوناگون،پيام هاي مورد نظر خويش رابه مخاطبان انتقال دهند.كه دراين ميان بهترين وكامل ترين منبع براي آشنايي با بايدها و نبايدهاي تبليغ،قرآن كريم است،كه بهترين شكل تبليغ رادرقالب روش تبليغ پيامبران مطرح كرده است. اين پايان نامه دست آوردها و اهداف چندي را دنبال مي‌كند از جمله بايدها و نبايدهاي اخلاقي، ابزار مناسب تبليغ، شرايط مؤثر برتبليغ دين به ويژه مصاديق تبليغي سوره طه. روش تحقيق در اين پژوهش، روش توصيفي تحليلي است كه با گردآوري اطلاعات به شيوه كتابخانه اي و مطالعه منابع،اعم ازكتاب، مقاله وپايان نامه هاي مرتبط به تحليل و تفسير آيات قرآن و ايجاد ارتباط منطقي بين پيام و موضوع كلي پايان نامه مي‌ پردازد.
پدیدآورندگان
  • : سطح3
  • : اخلاق و تربيت اسلامي
  • : فارس
  • : شیراز
  • : فارس - شیراز - مدرسه علمیه تخصصی جامعة النور