بررسی تحلیلی تربیت اعتقادی به ترتیب نزول در سور مکی طه _ واقعه _ شعرا
تربيت انسان يك فرآيند تدريجي و از مهمترين ساحتهاي معرفتي و رفتاري انسان است كه ابعاد و شعب مختلف دارد ازجمله؛ تربيت عاطفي، عقلي، خانوادگي، اخلاقي، عاطفي، اعتقادي و... كه تربيت اعتقادي بهعنوان يكي از شاخههاي تربيت، ازجمله مباحث مهم تربيتي ميباشد كه هدف آن پرورش شناخت، پرورش پذيرش قلبي و پرورش محبت قلبي است كه با فراهم نمودن زمينههاي مناسب چنين پرورشي پيوند قلبي با مباحث ديني مهيا ميگردد؛ و تربيت اعتقادي مهمترين ركن تربيت ديني است، در رابطه باتربيت و تربيت اعتقادي و بررسي آن درآيات مبارك قرآني تاكنون تأليفات و تحقيقات فراواني انجامشده كه هر يك در جاي خود به اهداف خواستهشده رسيده است، تفاوت اين تحقيق با تأليفات و پژوهشهاي صورت گرفته در اين است كه در اين تحقيق تربيت اعتقادي بر اساس سير نزول قرآن كريم با محوريت سورههاي مكي طه، واقعه، شعرا با توجه به تفاسير و كتب پيشين انجام خواهد گرفت، سؤال اصلي اين پايان نامه بررسي تحليلي تربيت اعتقادي به ترتيب نزول در سور مكي طه، واقعه و شعرا است، با توجه به آيات مباركه سورههاي مكي طه، واقعه و شعرا خداوند متعال با معرفي انبياء الهي خويش وياري ايشان با معجزات الهي جهت اعتقاد توحيدي و توحيد باوري و قبول نبوت و معاد با معجزات الهي نشانگر مرحلهبهمرحله بودن بيان دين و اعتقادات و پذيرش آن از سوي انسانها ميباشد ونيز طغيان و گمراهي برخي از اقوام انبياء الهي بعد از پذيرش دين كه دچار عذاب الهي موعود شدهاند و سپس با توصيف بهشت و دوزخ عاقبت انسانهاي موحد و غير موحد را در قيامت بيان ميكند بنابراين قرآن كريم به ترتيب نزول، بيانگر تغيير نگرش، اصلاح بينش و رشد اعتقادات صحيح ميباشدروش تحقيق در اين پاياننامه، بر اساس راهبردها، روش توصيفي و تحليلي است و روش گردآوري مطالب، روش كتابخانهاي و اسنادي
- : سطح3
- : تفسير و علوم قرآن
- : قم
- : قم
- : قم - قم - مرکز آموزش های غیرحضوری