شرايط و احكام تجارت الكترونيكي

شناسه محتوا : 35676

1400/07/03

تعداد بازدید : 112

تجارت الكترونيكي از نمود هاي عيني انقلاب فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصه اقتصاد است اين تجارت مبادله مالي است كه در بستر ابزارهاي به هم پيوسته ي الكترونيكي صورت مي گيرد با توجه به مستحدثه بودن اين نوع تجارت اين سوال مطرح مي شود كه ايا شرايط و احكامي كه در احكام شرايط بيع سنتي وجود داشت در اين تجارت كه به صورت الكترونيك انجام مي شود هم وجود دارداين نوع تجارت مدرن بخاطرامتيازياتي همچون سرعت در خريدكالاو راحتي خريد و فروش و جلوگيري از گسترش بيماري هاي واگير دار ، مورد توجه و استقبال جهانيان قرار گرفته است.اين نوع تجارت در شرايط و احكامي همچون ايجاب و قبول وموالات در ايجاب و قبول ، بلوغ ، عقل و قصد در متعاملين ، همچنين مالكيت بايع و مشتري و معلوم بودن و عين خارجي بودن عوضيين و در بحث خيارات همچون خيار غبن و عيب وتدليس با بيع سنتي اختلافي نداردو در خيار مجلس و مكان ان و نحوه انعقاد ايجاب و قبول و بيان قصد اختلافاتي باهمدارند كه با توجه اطلاق ادله بيع مانند «احل الله البيع» و«تجارت عن تراض »اين شرايط و احكام در تجارت الكترونيك نيز جريان پيدا مي كند اين تحقيق با روش تحليلي و كاربردي با استفاده از داده هاي كتابخانه اي انجام شده است، مشروعيت بخشيدن به تجارت الكترونيك وآشنايي با شرايط و احكام اين تجارت و تطبيق آن با شرايط بيع سنتي از اهداف اين تحقيق است.
پدیدآورندگان
  • : سطح3
  • : فقه و اصول
  • : قم
  • : قم
  • : قم - قم - مرکز آموزش های غیر حضوری - سطح سه