رويكرد تربيتي زندگي حضرت نوح (ع) درقرآن و روايات
از زماني كه خداوند انسان را آفريد و او را جانشين خود در روي زمين قرار داد ، او را در مسير تربيت نهاد و فرستادگانش را براي هدايت او برانگيخت و ايشان نيز رسالت خود را بر محور تربيت افراد و رساندن آنها به كمال انسانيت و فضيلت به نحو احسن انجام دادند تا انسان بتواند به سعادت جاودان برسد.
از ميان گستردگي مطالب نسبت به پيامبران ، حضرت نوح (عليه السلام) و از ميان تمامي ابعاد راجع به اين فرستاده خدا امر تربيت را به طور كامل و جزئي تر در تبليغ و اخلاق از منظر قرآن كريم و روايات بررسي شده است .
او از هيچ كوششي در اين مسير دريغ نكرد. اين رويكردهاي تربيتي در بعد عقايد اين بود كه با بياني صريح و قاطع به آموزش سه اصل اساسي توحيد و نبوت و معاد پرداخت . از جمله راه هاي تربيت قوم نوح (عليه السلام ) توسط حضرت در بعد تبليغ مي توان به استقامت و استمرار ، آزادي و اختيار ، ترغيب و تشويق و عدم درخواست مزد اشاره كرد و رويكردهاي تربيتي شيخ الانبياء ( عليه السلام ) در بعد اخلاق در خانواده برخورد صحيح و دلسوزي و خطاب كردن يكديگر با مهرباني و در اجتماع عدالت اجتماعي ، ادب ، احترام به حقوق ديگران ، بهره برداري از تمام فرصت ها و شيوه ها مي باشد .
- : سطح3
- : تفسير و علوم قرآن
- : تهران
- : تهران
- : تهران - تهران - مرکزتخصصی حضرت فاطمه«س» - سطح سه