معادجسمانی در روایات با تاکید بر روایات کافی
عنوان اين تحقيق، معاد جسماني در روايات با تأكيد بر روايات اصول كافي مي باشد.
باتوجه به اين كه در معاد جسماني سه نظريه وجود دارد: معاد فقط جسماني به اين معنا كه معاد فقط به صورت جسم وجسماني است و روح هيچ گونه بازگشتي ندارد و اكثر متكلمين به اين نظرمعتقدند - معاد فقط روحاني كه تنها روح بازگشت خواهد كرد واكثر فلاسفه به اين نظر معتقدند و معاد جسماني و روحاني كه گاهي از آن به معاد جسماني تعبير مي شود و حكيمان، عارفان وگروهي از متكلمان قائل به معاد جسماني وروحاني مي باشند، و باتوجه به اختلاف ديدگاه ها سعي بر اين شده است كه به روايات مطرح شده در اين زمينه پرداخته شود و در نهايت ديدگاه سوم مورد توجه محقق قرار گرفته كه نه تنها مخالف با روايات نمي باشد بلكه تأييد كننده ديدگاه سوم است. بنابراين، روايات وارد شده در زمينه معاد جسماني تاييدكننده اين مسئله است كه برپائي قيامت در رستاخيز، جسماني است، و منظور از جسم، جسم عنصري نيست،زيرا جسم عنصري نابود و متلاشي مي شود.در آموزه هاي ديني براي همه موجودات به طور عموم حكم به معاد وحشر مي¬نمايد. بنابراين حشر اختصاص به انسان ها ندارد بلكه حيوانات، نباتات وجمادات نيز حشر دارند.
- : سطح3
- : فلسفه اسلامي
- : اصفهان
- : اصفهان
- : مجتهده امين