تکنیک های تولید محتوا موثر در سئو سایت
انواع روشهای تولید محتوا کدام است؟ بهترین تکنیکهای تولید محتوا در سئو سایت چه هستند؟ تولید محتوا چه تاثیری بر سئو دارد؟ چرا تولید محتوا مهم است؟ مهمترین اصل سئو پایه و مقدماتی چیست؟ چرا محتوا پادشاه سئو است؟
اگر در سئو تازهکار هستید و میخواهید کمتر از چند دقیقه با مهمترین مدلهای تولید محتوا که بیشترین تاثیر را بر سئو پایه و مقدماتی سایت و ایجاد رتبه در گوگل دارند آشنا شوید، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود.
در بهینهسازی سایتها، همواره توجه ویژه و خاصی به محتوای تولیدی بوده است و به همین دلیل مطلبنویسی بیشتر از هر آیتم دیگری برای جذب مخاطب حائز اهمیت است. در این مقاله آموزشی نیز سعی دارم تا در مورد موثرترین انواع و قالبهای محتوایی برای ایجاد یک سئو قوی و سایت پربازدید صحبت کرده و روی سخنم با آن دسته از افرادی است که به دنبال استراتژیهای تولید محتوا هستند و یا محتوای تجاری تولید میکنند. اگر جهت حصول نتیجهی مطلوبتر، نیازمند آگاهی در انتخاب و استفاده از بهترین روشهای مطلبنویسی هستید، جای درستی آمدهاید.
چرا محتوا پادشاه سئو است؟
در سال 1996، بیل گیتس (موسس شرکت مایکروسافت) این جمله را بکار برد که "محتوا پادشاه است". از آن زمان تا کنون افراد بسیاری به کاربرد بیش از اندازهی محتوا پی برده اند و تاثیر آن را در زندگی تجاری خود دیدهاند. محتوا با هر شکل و مدلی (متن، ویدئو، تصویر و ... ) که داشته باشد، بهترین شیوه برای معرفی برند و اعتبار سایت محسوب میشود.
روشهای تولید محتوا
چقدر با انواع روشهای تولید محتوا آشنا هستید؟ مطمئنا تاکنون تکنیکهای فراوانی برای سئو ارائه شده است اما متخصصان رایا مارکتینگ جهت گردآوری نتایج زیر، در طی هفتههای زیادی به آنالیز صدها نتیجهی جستجو و بررسی انواع محتویات سایتهایی با رنک بالا پرداختهاند و تا بتوانیم منحصر به فردترین و مهمترین این مدلها (که بهترین رتبهها را نیز از آن خود کردهاند) در بین تمام روشها، انتخاب و به شما ارائه دهیم. در زیر بهترین تکنیکهای تولید محتوا در سئو سایت آورده شده است:
1. پستهای وبلاگی
سعی کنید به تولید پستهای وبلاگی در رابطه با کسبوکار خود بپردازید و دائما مطالب وبلاگ را بروزرسانی (بازنشر) کنید. تولید محتواهایی که دارای ایدهای باشند و با دیگر تولید محتوا]ای ساخته شده متفاوت باشند در سئوی سایت بسیار موثر خواهند بود. علاوه بر این بروز رسانی محتواهای از پیش نوشته شده این پیام را به گوگل میدهد که محتوای شما هنوز ارزش خود را دارد و شما برای کاربرانتان ارزش زیادی قائل هستید. پس از ویرایش و بروزرسانی محتواهای خود غافل نشوید.
2. نگارش محتوا و مطالب کوتاه
نگارش محتوا و مطالب کوتاه به نگه داشتن خواننده در سایتتان بسیار کمک کرده و از خستگی و یا عدم رغبت در خواندن مطالب جلوگیری میکند. محتواهایی که از نظر نگارشی مطلوب باشند برای خواننده جذابتر بوده و گوگل به علاقهی خوانندگان به آن متن پی خواهد برد.
3. نگارش مقالات طولانی
نگارش مقالات طولانی را بر حسب نیاز و ضرورت عنوان انجام دهید و سعی کنید مطالب آنقدر جذاب باشد تا خواننده را برای ادامه مطالعه، مشتاق سازد. بر اساس تحقیقات انجام شده در صفحهی سرچ گوگل، بین محتواهایی با مضمونهای برابر، سایتی رتبهی بالاتری میگیرد که طولانیتر و جامع تر باشد (2000 الی 2500 کلمه). اما توجه داشته باشید که این محتوا باید آنقدری جذاب باشد که خواننده را به خواندن کل مقاله تشویق کند.
4. ابزار بصری
استفاده از عکس و ابزار بصری مرتبط با محتوا تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد و کاربرد آن تقریبا در تمام سایتهای رنک بالا دیده شده است. وجود محتوای تصویری علاوه بر افزایش جذب محتوا، نشان دهندهی ارزشی است که شما برای آن محتوا قائل شدهاید.
5. پاراگرافبندی
مطالب یک مقاله را پاراگرافبندی کرده و در غالب لیستهایی با تیترهای مجزا به کاربر ارائه دهید. سعی کنید تا هرکدام از عناوین حاوی اطلاعات بسیار غنی باشد. به این ترتیب علاوه بر بالا بردن خوانایی محتوایی که مینویسید، برای آن یک الگو یا نقشهی راه درست کردهاید.
6. کادر جستجو
در اولین صفحهی سایتتان از "کادر جستجو" استفاده کنید. این کادر به بالا بردن کارایی سایت شما کمک شایانی خواهد کرد.
7. دستهبندی موضوعات
موضوعات سایت را دستهبندی نمایید تا خوانندگان برای پیدا کردن محتوای مورد نظرشان به صفحات دیگر نیز سری بزنند. به این ترتیب گوگل هم راحت تر میتواند موضوع سایت شما را تشخیص دهد و سایت شما را در آن موضوع در صفحات اول شرچ خود قرار دهد.
8. دستورالعمل آموزشی
زمانی که مقالهای را تهیه نمودهاید، برای تکمیل مطالبتان فایلی را به عنوان راهنما و یا دستورالعمل آموزشی جهت دانلود قرار دهید. وجود این فایل نشان دهندهی ارزش گذاری شما به مخاطبانتان است. علاوه بر اینکه مخاطبان را زمان بیشتری با سایت شما درگیر میکند.
9. استفاده از اطلاعات تجسمی
از دادهها و یا اطلاعات تجسمی مانند نمودار، جدول و... استفاده کنید. این عمل موجب میشود که خواننده برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود، با آن نمودارها درگیر شده و به آسانی جواب سوال خود را بیابد. به این ترتیب او را از رفتن به سایتهای دیگر بینیاز میکنید.
10. از ویدئو استفاده کنید
تهیهی ویدئو یا ترجمهی ویدئو های مرتبط با موضوع سایت و محتوای شما، در بالا رفتن نرخ ماندگاری مخاطبان سایت کمک زیادی میکند.
البته مورد یازدهمی نیز وجود دارد که استفاده از پاورپوینت، پیدیاف (PDF) و فرمتهایی از این دست در سایتها است، اما چرا این مورد را در گزینهها توصیه نکردهایم؟ به این دلیل که استفاده از این فرمتها در موبایل دشوار است، برای باز شدن نیاز به صرف زمان طولانی دارد و مورد علاقهی کاربران نیست، اما اگر مشاهده کردید که سایتی با استفاده از این گزینه به رتبه خوبی رسیده است مطمئن باشید که دلیل سادهاش استفادهی همزمان با ده نکتهی ذکر شده در بالا است.
نهایتا پیشنهاد میکنیم به شدت به کاربرد این ده نکته برای بهینه سازی سایت خود توجه کنید و به عنوان ابزاری بسیار مثمر ثمر برای سئوکاری و تجاریسازی کسبوکارتان استفاده نمایید تا قادر باشید در بازار پر رقابت آنلاین راحتتر طی مسیر نمایید.