پژوهش، تلاشی هدفمند و عقلانی در پی کشف حقیقت در پهنه گیتی است. استفاده از اساتید
دارای مهار تهای پژوهشی که به هدایت علمی و تکنیکی طلاب در امر تحقیق و پژوهش همت
گمارند، یکی از اصول یترین و مه مترین گا مهای موثر در تعمیق بخشی به پژوهش، در حوز ههای
علمیه خواهد بود؛ این امر تا کنون از سوی مسئولین مورد غفلت واقع شده است.
یکی از عوامل موثر عدم موفقیت طلاب در جشنوار هها، کمبود یا نبود استادان خبره و متخصص
در زمینه پژوهش است. در دسترس بودن اساتید زبده در امر پژوهش م یتواند عامل بزرگی در
افزایش سطح علمی برگزیدگان جشنوار هها داشته باشد. حوزه باید در کنار اهتمام به متون نظام
آموزشی، به نهادینه کردن این متون هم دقت نماید؛ این کار، شدنی نیست مگر با توجه به
پژوهش و کاربرد آن در بطن نظام آموزشی، به جای آن که در حاشیه نظام آموزشی حوزه باشد.
توجه به برگزاری جشنوار هها م یتواند باعث رشد مهار تهای علمی طلاب و کشف
استعدادهای نهان خواهد شد. چنانچه به افرادی که در ادوار گذشته جشنواره کسب مقام
نمود هاند توجه گردد و ضمن ارتقاء بخشیدن به سطح مهار تهای، از ایشان در آموزش و مشاوره
به طلاب مدارس علمیه بهره گرفته شود، هم موجب تشویق و هم ایجاد انگیزه خواهد شد.
اهتمام به آموزش مقاله نویسی، رو شهای تحقیق میدانی و کتابخانه ای به صورت
کارگاهی در مدارس مختلف استان از سوی مرکز مدیریت و جشنواره علامه حلی)ره( به
عنوان راهی برای رسیدن به افزایش حجم و کیفیت آثار مورد توجه قرار گیرد. جشنواره
علامه حلی)ره( یک محک برای توانمند یهای پژوهشی طلاب و مدارس علمیه است.
پس شایسته است مرکز مدیرت با حمایت بیش از پیش از پژوهش با تجهیز مدارس به
نرم افزارها و سخت افزارهای پژوهشی، برای ارتقاء پژوهش اهتمام ورزد. برگزاری جشنواره
علامه حلی)ره( باعث ایجاد شور ، نشاط، استعدادیابی و خود باوری در طلاب م یگردد. از
طلاب نیز انتظار م یرود بیش از پیش به کسب تخصص و مهارت در زمینه پژوهش اهتمام
ورزند و نویسندگی را به عنوان یک رسالت الهی مورد توجه قرار دهند
دارای مهار تهای پژوهشی که به هدایت علمی و تکنیکی طلاب در امر تحقیق و پژوهش همت
گمارند، یکی از اصول یترین و مه مترین گا مهای موثر در تعمیق بخشی به پژوهش، در حوز ههای
علمیه خواهد بود؛ این امر تا کنون از سوی مسئولین مورد غفلت واقع شده است.
یکی از عوامل موثر عدم موفقیت طلاب در جشنوار هها، کمبود یا نبود استادان خبره و متخصص
در زمینه پژوهش است. در دسترس بودن اساتید زبده در امر پژوهش م یتواند عامل بزرگی در
افزایش سطح علمی برگزیدگان جشنوار هها داشته باشد. حوزه باید در کنار اهتمام به متون نظام
آموزشی، به نهادینه کردن این متون هم دقت نماید؛ این کار، شدنی نیست مگر با توجه به
پژوهش و کاربرد آن در بطن نظام آموزشی، به جای آن که در حاشیه نظام آموزشی حوزه باشد.
توجه به برگزاری جشنوار هها م یتواند باعث رشد مهار تهای علمی طلاب و کشف
استعدادهای نهان خواهد شد. چنانچه به افرادی که در ادوار گذشته جشنواره کسب مقام
نمود هاند توجه گردد و ضمن ارتقاء بخشیدن به سطح مهار تهای، از ایشان در آموزش و مشاوره
به طلاب مدارس علمیه بهره گرفته شود، هم موجب تشویق و هم ایجاد انگیزه خواهد شد.
اهتمام به آموزش مقاله نویسی، رو شهای تحقیق میدانی و کتابخانه ای به صورت
کارگاهی در مدارس مختلف استان از سوی مرکز مدیریت و جشنواره علامه حلی)ره( به
عنوان راهی برای رسیدن به افزایش حجم و کیفیت آثار مورد توجه قرار گیرد. جشنواره
علامه حلی)ره( یک محک برای توانمند یهای پژوهشی طلاب و مدارس علمیه است.
پس شایسته است مرکز مدیرت با حمایت بیش از پیش از پژوهش با تجهیز مدارس به
نرم افزارها و سخت افزارهای پژوهشی، برای ارتقاء پژوهش اهتمام ورزد. برگزاری جشنواره
علامه حلی)ره( باعث ایجاد شور ، نشاط، استعدادیابی و خود باوری در طلاب م یگردد. از
طلاب نیز انتظار م یرود بیش از پیش به کسب تخصص و مهارت در زمینه پژوهش اهتمام
ورزند و نویسندگی را به عنوان یک رسالت الهی مورد توجه قرار دهند
منبع: ویژه نامه پنجمین چشنواره حلی استان تهران