هرمزگان برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی بررسی سطح مهارت پژوهشی مدرسه علميه الزهرا سلام الله عليها شهرستان بندرعباس

شناسه خبر : 106466

1400/02/13

تعداد بازدید : 10

هرمزگان برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی بررسی سطح مهارت پژوهشی مدرسه علميه الزهرا سلام الله عليها شهرستان بندرعباس
مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس گفت: برای فعال شدن عرصه پژوهش علاوه بر برگزاری نشست ها و گفت وگوها؛ انجام تحقیق در رابطه با مسائل روز و برگزاری کرسی ها ضرورت دارد.
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران هرمزگان خانم سلیمانی در جلسه شورای علمی پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بیان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا و غیرحضوری شدن کلاس ها و عدم حضور طلاب در مدرسه، انجام برنامه های پژوهش و فرهنگی از طرف طلاب دچار رکود نسبی شده است. استاد حوزه در ادامه به گزراش برنامه های پیشنهادی اعضای شورای علمی پژوهشی در راستای ارتقاء سطح مهارت پژوهشی طلاب پرداخت و تصریح کرد: پژوهش، تلاش مضاعف و پویایی و حضور طلاب در مدرسه را می طلبد، که با توجه به رسالت همسری و مادری طلاب و مجازی شدن دروس، این تلاش کم رنگ شده است.  مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس در ادامه افزود: برای فعال شدن عرصه پژوهش علاوه بر برگزاری نشست ها، گفت وگوها، انجام تحقیق در رابطه با مسائل روز، گفتمان ها و کرسی ها، لازم است گروه های پژوهشی با راهنمایی و نظارت کارشناس پژوهش تشکیل شود. عضو شورای علمی پژوهشی این مدرسه با اشاره به ضرورت شناسایی اساتید پژوهشی در راستای تشکیل گروه پژوهشی خاطرنشان کرد: ایجاد سیر مطالعاتی از کتاب های مختلف و آشنایی طلاب با قلم ها و نگارش های گوناگون یکی دیگر از راهکارهای پویایی، نشاط و رغبت در طلاب است. استاد حوزه با اشاره به ضرورت هدف گذاری، سرمایه گذاری و ترسیم نقشه راه در واحد پژوهش اظهار داشت: فعالیت های پژوهشی در کنار بعد فرهنگی کاربردی شده لذا طلاب پس از تدوین مقالات علمی پژوهشی در قالب فیلم نامه، انیمیشن و دیگر فعالیت های فرهنگی ارائه دهند. وی تشریح کرد: مباحث پژوهشی به عناوینی چون؛ مطالعات زنان، شبهات روز، فرقه شناسی، مباحث فقهی، تاریخی و تفسیر قرآن تقسیم کرده و با توجه به علاقه ی طلاب در این زمینه ها گروه بندی شده و با راهنمایی اساتید متخصص آن رشته به تدوین مقاله بپردازند. استاد حوزه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و حضور فعال طلاب را موجب پویایی پژوهش دانست و بیان کرد: موضوعات پیشنهادی و انتخاب موضوع از سوی طلاب باید با علاقه و رغبت همراه باشد تا مشارکت طلاب و سیر نگارش مقالات به سهولت طی شود. خانم سلیمانی گفت: وجود انگیزه و دغدغه برای اساتید و کارشناسان پژوهشی ضروری است و باید میان آنها برای راهنمایی طلاب و ترغیب آنان به مطالعه و پژوهش انسجام و هماهنگی باشد.