سوالات متداول برگزاري فعاليت پژوهشي در سامانه سميا

شناسه خبر : 91905

1399/03/07

تعداد بازدید : 210

سوالات متداول برگزاري فعاليت پژوهشي در سامانه سميا
جهت بهتر برگزار شدن فعاليت هاي پژوهشي در سامانه سميا برخي سوالات مطرح شده از سوي درخواست كنندگان برگزاري فعاليت در سامانه سيما، به شرح ذيل ارايه مي گردد.
  1. آیا كليه فعاليت هاي پژوهشي را مي توان در سامانه سيما برگزار كرد.؟ كليه فعاليت هاي پژوشي اعمم از كرسي هاي ازاد انديشي،كرسي هاي نقد و نظر ، كرسي هاي نظريه پردازي، كارگاه ها،همايش ها، نشست ها، ميزگردها، ژورنال كلاب ها، سير هاي مطالعااتي،
  2. چه ابزار و تجهیزاتی برای برگزاری این فعالیت لازم است؟  اینترنت/موبایل/ رایانه( میکروفون و بلند گو).
  3. آیا امکان برگزاری جلسات در ایتا هست؟  برگزاری کلاس ها در سامانه ایتا مطلوب معاونت پژوهش است.
  4. نحوه برگزاری جلسات در سامانه سیما چگونه است؟ همانند کلاس های آموزش مجازی در معاونت آموزش و معاونت فرهنگی (به راهنمای سامانه سیما مراجعه شود)
  5. مدارس باید از چه امکاناتی در ارتباط با فعالیت مجازی در سامانه سیما بهره مند باشند؟ همان امکاناتی که برای کلاس های آموزش مجازی برای اساتید و طلاب فراهم بود.
  6. آیا برای برگزاری نشست یا میزگرد معرفی یک استاد کافی می باشد؟ بر اساس روال قبلی اقدام فرمایید.
  7. به طور دقیق چگونگی تشکیل گروه در سامانه سیما و برگزاری نشست ،میز گرد و کرسی ها را توضیح دهيد.مراجعه شود به راهنمای سامانه سیما.
  8.  نحوه ی ثبت نام اساتید در سامانه ی سیما چگونه می باشد؟ اساتیدی که عضو کوثرنت نیستند از طریق لینک زیر وارد شده و ثبت نام نمایند. بعد از ثبت نام  و تایید نام کاربری استاد می تواند وارد کلاس شود لينك ثبت نام استاد.
     
    در صورتی که استاد عضو کوثرنت می باشدبعد از ورود به کوثرنت سامانه سیما را انتخاب نموده و وارد کلاس شود.
    لطفا بعد از ورود به خانم احمدی اطلاع دهید تا نقش های کلاس را تعریف شود.  
  9. آدر  س ورود به سامانه سيما براي اساتيد چيست؟ اساتيد بعد از تاييد بايد از طريق اين  لينك  وارد شود http://els.whc.ir
  10. دستورالعمل برگزاری کرسی و نشست به صورت مجازی چیست؟ بر اساس دستورالعمل های قبلی اقدام شود
  11. تنها بستر برگزاری نشست و کرسی و...سامانه ی سیما می باشد؟ مطلوب معاونت پژوهش سامانه سیما است.
  12. از پیام رسان ها برای برگزاری برنامه های پژوهشی مانند میزگرد می توان استفاده کرد؟ مطلوب معاونت پژوهش سامانه سیما است.
  13. مدارس چگونه از تایید درخواست و تشکیل کلاس مطلع شوند؟ درخواست دهندگان دوره دو رز قبل از برگزاری کلاس به سامانه سیما مراجعه فرمایند. اگر دوره در سامانه سیما تعریف شده باشد درخواست مورد تایید قرار گرفته است. و درخواست دهنده کلاس بلافاصله  نسبت به ثبت نام استاد اقدام نمایند.
  14. نحوه ارتباط با راهبر سامانه سیما در معاونت پژوهش چگونه است.؟ با توجه به تعداد قابل توجه درخواست ها و تماس های بسیار زیاد مستدعی است از طریق ارسال پیام اشکالات خود را مطرح نمایید.
  15. تاريخ برگزاري كلاس ها چگونه پيشنهاد مي گردد؟ تعيين تاريخ برگزاري به عهده مدارس خواهد بود. و بر اساس سوال شماره 12 روند تاييد را پيگيري فرماييد.
  16. آيا تاريخ برگزاري دوره را مي توان تغیير داد؟ امكان تعيير تاريخ برگزاري وجود دارد اما درخواست دهنده توجه داشته باشد در صورت درخواست تغيير تاريخ تا 10 روز بعد از تاريخ اوليه  امكان ايجاد كلاس جديد وجود نخواهد داشت.
  17. برگزاری این فعالیت که بصورت آنلاین در سامانه سیما می باشد قابل استفاده برای طلاب استانی است یا کشوری؟ دسترسی جهانی است.

  18. آزمايش صدا و تصوير به عهده مدرسه است يا ستاد؟ يك روز قبل از برگزاري  كلاس  عوامل اجرايي در مدرسه نسبت به بررسي مسايل فني و اطمينان از صحت عملكرد ميكروفون و دوربين بايد اقدام كنند.

  19. چه نرم افزار هایی برای اجرای کلاس ها در سامانه سیما لازم است؟ قبل از برگزاری کلاس ها حتما نرم افزار دستیار طلبه روی سیستم و یا لپ تاپ نصب گردد.

  20. نرم افزار دستیار طلبه را از کجا دریافت کنیم؟ جهت دریاقت نرم افزار دستیاز طلبه  اینجا کلیک فرمایید.

  21. آیا لازم است قبل از تاریخ برگزاری کلاس تنظیمات و نحوه ورود و خروج به سامانه را آزمایش نمود؟ از مهمترین اقداماتی که مدارس قبل از اجرای کلاس باید انجام بدهند آزمایش تجهیزات است. اطمینان از به روز بودن نرم افزار فایر فاکاس و فلش پلیر فایرفاکس یا به روز بودن نرم افزار کروم و فلش پلیر کروم. با استفاده از نرم افزار دستیار طلبه. آزمایش میگروفن و دوربین، رفع اشکال تایپ حرف " ی " با استفاده از نرم افزار دستیار طلبه.

  22. چگونه مشکل تایپ حرف  " ی " را برطرف کنیم؟ تایپ حرف  "ی" در سامانه سیما با مشکل مواجه است. اگر در عبارت مورد نظر حرف "ی"  وجود داشته باشد عبارت به هم ریخته و نا خوانا خواهد شد. برای رفع این مشکل دو راهکار وجود دارد استفاده از کلید ترکیبی shift+x به جای حرف  "ی" و یا نصب نرم افزار دستیار طلبه.

  23. روش استفاده از نرم افزار دستیار طلبه برای رفع مشکل تایپ "ی" چگونه است؟ بعد از نصب نرم افزار دستیار، آنرا اجرا نمایید سپس روی نماد نرم افزار کلید سمت راست موس را بزنید و از منوی باز شده عبارت " تصحیح تایپ فارسی در کلاس"  را  انتخاب نمایید.

  24. آیا اساتید می توانند با تلفن همراه در کلاس حاضر شوند؟ توصیه می شود اساتید با گوشی به سامانه سیما وارد نشوند.اساتیدی که از گوشی استفاده کرده اند، با مشکلات زیادی مواجه  شده اند.

  25. در چه روز هایی از هفته می توان کلاس را برگزار نمود ؟ شنبه کلاس ها برگزار نمی شود.  مدارس می توانند در تمام ایام هفته بجز روز شنبه کلاس برگزار نمایند.

  26. بعد از این که کلاس در سامانه سیما تعریف شد، اما به دلیل فنی کلاس برگزار نشد؛ آیا امکان تجدید کلاس وجود دارد؟ بله کلاس را با همان موضوع و با همان استاد می توانید برگزار کنید.

توجه:

*سوالات در حال به روز رساني شدن است.