معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان خبر داد

همدان نشست مدیران و معاونین پژوهش

شناسه خبر : 72516

1397/11/18

تعداد بازدید : 25

همدان نشست مدیران و معاونین پژوهش
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان از برگزاری نشست مدیران و معاونین پژوهش خبر داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان از برگزاری نشست مدیران و معاونین پژوهش خبرداد.

سرکارخانم معصومه ناطقی خمسه گفت:به حول و قوه الهی نشست نیم روزه مدیران و معاونین پژوهش استان همدان روز شنبه مورخ 1397/11/13 در سالن اجتماعات مدیریت استان برگزار شد .

در این نشست که همه مدیران و معاونین مدارس استان حضور داشتند و با هدف تبیین سیاستها و برنامه های معاونت پژوهش برگزار شد ، معاون پژوهش استان ، سرکار خانم ناطقی ابتدا سیاست مدرسه محوری را تشریح نمود و در ادامه با اشاره به پیشرو بودن معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران در این خصوص افزود ؛ مدیریت حوزه خواهران برای رسیدن به این هدف ، راهبردهایی را اتخاذ نموده که برخی از آنها عبارتند از :

1.       طراحی صندوق بودجه ای استان ها

2.       تکیه بیش از پیش بر برنامه های پیشنهادی مدارس

3.       تاکید بر تامین بخشی از هزینه ها از منابع محلی

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارائه طرح و برنامه توسط مدارس در معاونت پژوهش از سال 90 آغاز شده است، گفت : همانطور که مدیران و معاونین کاملا در جریان هستند، تا کنون نیز ابتدا معاونین پژوهش برنامه های پیشنهادی مدرسه اعم از ، همایش ، دوره و کارگاه ، نشست ، کرسی آزاد اندیشی و ... را ارائه می کردند و پس از بررسی این پیشنهادات در شورای علمی پژوهشی ، و اعمال نمودن نظرات شورا ، برنامه را اجرا می نمودند و پس از اجرا ، گزارش فعالیت را به روش های مختلف منعکس می کردند ، از این پس نیز در برنامه معاونت پژوهش تغییری ایجاد نشده و به همان سبک فعالیت ها را ادامه خواهیم داد ، ضمن آنکه معاونین پژوهش با توجه به تجربه چندین ساله،  آمادگی همکاری خود با سایر معاونین در خصوص ارائه طرح را اعلام می دارند.

در ادامه سرکار خانم ناطقی ، به تشریح موارد ذیل پرداخت :

1.       انتظار از مدیران و معاونین پژوهش مدارس در خصوص ترغیب طلاب ، کادر و اساتید مدارس به فعالیت های پژوهشی ، چرا که علاوه بر تکلیف حوزه در تولید علم ، همانطور که اخیرا در برنامه های حوزه خواهران شاهد بوده اید ، پژوهش تاثیر زیادی در ارتقاء و کسب امتیاز در عرصه های مختلف دارد .

2.       دقت بیش از پیش در ارائه گزارشات .(گزارش فعالیت مدارس به طرق مختلف قابل انعکاس است)

الف. گزارش فعالیت های خاص طبق بخشنامه های مربوطه : مثل کرسی های ازاد اندیشی ، تحیققات پایانی ،

      شورای پژوهشی ، هفته کتاب ، هفته پژوهش و  ....

ب. گزارش فعالیت هایی که لازم است در سماء ثبت گردد .

ج. گزارش فعالیت های خاص مدارس برای اطلاع معاون محترم پژوهش مرکز از طریق اتوماسیون

د. انعکاس فعالیت ها در کوثر نت

ه. در نهایت گزارشات از کوثر نت استخراج می شود و در صفحه استانی نیز منعکس می گردد .

3. نظارت جدی بر اجرای دقیق ، کامل و با کیفیت مهارت آموزی پژوهشگری.

4. نظارت بر عملکرد شورای پژوهشی مدرسه ، چرا که عملکرد درست این شورا نقش بسزایی در ارتقاء کیفیت پژوهش در

    مدرسه دارد .

5. نظارت جدی بر معرفی و فعالیت اساتید ارزیاب مقالات پایانی .

6. نظارت مدیر بر شرکت فعال اساتید و معاونین در کلاسهای آنلاین معاونت پژوهش.

7. وظیفه مدیرام و معاونین پژوهش در تبیین نقش مرکز تازه تاسیس مشاوره و خدمات پژوهشی مرکز برای معاونین ، اساتید و طلاب مدارس .

8. تاکید بر حضور مدیران و معاونین محترم پژوهش در گروه های مرتبط در کوثر نت .

9. توضیح نامه های 3630/الف97 و 10267/الف97 مرکز در خصوص اعتبارات مدارس و جدول الگوی برنامه های مدارس و چگونگی گزارش دهی فعالیت ها.

10. پیگیری صدور گواهی فعالیت های پژوهشی پس از اجرای هر برنامه. همانطور که تجربه نشان میدهد همه این گواهی ها در موقعیت های خاص مورد نیاز افراد خواهد بود .

لازم به ذکر است، معاون پژوهش استان در توضیح هر یک از موارد فوق ، سامانه ها و صفحه های مربوطه را از طریق ویدئو پروژکشن نمایش داده و سوالات مخاطبین را پاسخ گفت.