فارس برگزاري نشست مقام انسانی زن از نگاه قرآن حوزه علميه فاطمه الزهرا سلام الله عليها داراب

شناسه خبر : 68926

1397/09/14

تعداد بازدید : 3

فارس برگزاري نشست مقام انسانی زن از نگاه قرآن حوزه علميه فاطمه الزهرا سلام الله عليها داراب
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در ادامه سیر مطالعاتی نشست پژوهشی مقام انسانی زن از نگاه قرآن با حضور با حضور طلاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) داراب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران اشرف بهادری مشاور مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) داراب با اشاره به دیدگاههای مختلف در رابطه باشخصیت زن اظهار داشت : غرب انسانیت خود را در این می بیند که حقوق خود را بشناسد و از آن دفاع کند و نگذارد دیگری به حریم حقوق او پا بگذارد در حالی که شرق انسانیت را در اخلاق می داند نظر اسلام بر این است که پیشرفت هم به اخلاق نیاز دارد و هم به حقوق انسان ها و هیچکدام به تنهایی معیار انسانیت نخواهد بود.
وی افزود : امروزه یکی از مقولات بسیار مهم ، مباحث مرتبط به حوزه ی زنان می باشد، یکی از دسیسه های امروزی دشمنان اسلام این است که از طریق خدشه دار کردن شخصیت انسانی این موجودی که نیمی از پیکره ی اجتماع انسانی را تشکیل میدهد، دین اسلام و تعالیم آسمانی آن را خدشه دار نمایند.موجودی که در اسلام از جایگاهی محترم برخوردار است، که این را می توان به روشنی از تعالیم اسلام فهمید بر خلاف عقاید عصر جاهلیت و هم چنین عصر جاهلیت مدرن که هیچ گاه نتوانستند جایگاه واقعی انسانی زن را به درستی به تصویر بکشند.
بهادری گفت : هدف ما مسلمانان، رسیدن به کمال مطلوب انسانی است. که آن هم بدون دانستن جایگاه واقعی زن در اسلام غیر ممکن است. که عده ای به دلیل عدم علم به این جایگاه یا با برداشتهای اشتباه از دیدگاه دین نسبت به زنان دچار اشتباهات و گاه خسارات جبران ناپذیر می شوند. و دچار شبهات گوناگون نسبت به دین شده یا با شنیدن این شبهات به دلیل عدم اطلاعات کافی از دیدگاه اسلام به جایگاه انسانی زن دچار تزلزل در دین می شوند
وی افزود :در دین مبین اسلام، خداوند مظهر کمال حقیقی و انسان موجودی است که می تواند مظهر اسما و صفات او باشد و کمال او نیز همین است و شاید معنای «انی جاعل فی الارض خلیفه» همین باشد؛ زیرا حداقل، خلیفه می بایست مظهر بخشی از اوصاف مقامی که جانشین آن می گردد باشد. زیرا حداقل خلیفه می بایست مظهر بخشی از اوصاف مقامی که جانشین ان می گردد باشد و مظهر اسما و صفات الهی شدن، یعنی به خداوند نزدیک شدن که در نتیجه ی اطاعت از دستورهای شرع مقدس برای انسان حاصل می شود.
مشاور مدرسه خاطر نشان کرد : در فلسفه غرب انسان تنزل و سقوط داشته و از اشرف مخلوقات بودن نمی تواند دم بزند در این نگاه بقائی برای روح انسان نیست و بین خود و گیاه و حیوان تفاوتی نمی شود و تا آنجا که ممکن بوده به حیثیت ذاتی انسان لطمه وارد می کند و مقام انسانی او پایین می آورد و این در حالی است که خداوند در قرآن کریم انسان را خلیفه خود معرفی کرده و سیر وجودی او را به کامل شدن و بسوی خدا رفتن می داند.