معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهراء س گرگان خبر داد:

گلستان- نشست علمی آسیب شناسی تبلیغ دینی و بیان راهکارهای آن از منظر قرآن

شناسه خبر : 49097

1396/07/20

تعداد بازدید : 15

گلستان- نشست علمی آسیب شناسی تبلیغ دینی و بیان راهکارهای آن از منظر قرآن
به گزارش معاونت پژوهش مدرسه عالی الزهراء (سلام الله علیها) گرگان نشست علمی با عنوان آسیب شناسی تبلیغ دینی و بیان راهکارهای آن از منظر قرآن در مکان این موسسه برگزار گردید.

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه عالی الزهراء (سلام الله علیها) گرگان نشست علمی با عنوان آسیب شناسی تبلیغ دینی و بیان راهکارهای آن از منظر قرآن در گرگان برگزار گردید. در این نشست علمی سرکار خانم فاطمه احمدی به ایراد سخنانی در باب ضرورت تبلیغ توسط طلاب و اهمیت آن در جامعه امروز پرداخته و فرمود: در زمان غیبت امام معصوم (علیه السلام)تبلیغ دین به عهده ی علمای دینی قرار دارد؛ چنان چه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: (العلما ورثه الانبیاء). سرکار احمدی در ادامه فرمود: از مسائل نگران کننده و آسیب های امر تبلیغ این است که یک مبلغ از تأثیر سخنان خویش در مخاطبین ناامید باشد و فکر کند که تبلیغش اثری ندارد. بنابراین هر مبلغ دینی از ضروری ترین کارهایی که باید به آن بپردازد این است که توانمندی های خود را باور داشته باشد و بداند که اگر بخواهد در اوج تبلیغ دین قرار گیرد و وسیله ای برای هدایت باشد باید خودباوری داشته باشد و سخنان تبلیغ خود را متقن و محکم بیان کند و همچنین از لطف خدا و مدد اهل بیت (علیهم السلام) و صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ناامید نباشد. سرکار احمدی ادامه داد: از دیگر آسیب های مبلغ این است که آنقدر که برای محتوا و متن سخنرانی وقت می گذارد برای زبان بدن خود وقت نمی گذارد، در صورتی که بیشترین تأثیر در مخاطبین از طریق زبان بدن می باشد که همان لحن گفتار، متن صدا و حالات روحی مبلغ و... می باشد که باید استحکام کافی را داشته باشد تا مخاطبین او را باور نماید. ایشان در ادامه فرمود: از جمله وظایف مبلغ این است که مطالبی که از آنها استفاده می کند باید متناسب با حال مخاطب باشد و برای تأثیر کلام باید از نظر رفتار (با احترام صحبت کردن، خوب سخن گفتن، ارزش گذاری برای مخاطب و ...)  را رعایت کند و دیگر این که با فصاحت (قابل فهم برای همه)و بلاغت (تأثیرگذار بودن بر روی مخاطب) همراه باشد و از مهمترین نکات این که آن چیزی که مبلغ می گوید باید با رفتار و گفتارش هماهنگ باشد.