خانم عابدی در ابتدا به عنوان مقدمه به معرفی و اهمیت و آثار فضای مجازی و هوش مصنوعی پرداخت.
وی در ادامه به برخی از چالش ها و انتقادهایی که بر وحدت حوزه و دانشگاه وارد است، را مطرح کردند که شامل: ۱. عدم همپوشانی هدف ها و رویکردها، ۲. نقش کمرنگ این دو نهاد در توسعه فرهنگی کشور، ۳. عدم همکاری در حل مسائل اجتماعی ، ۴. انتقادهایی که بر محتوای دروس هر دو نهاد وارد است، ۵. و کاهش آثار مخرب فضای مجازی و هوش مصنوعی در اثر عدم همکاری این دو نهاد.
عابدی همچنین به برخی از شیوه های نفوذ دشمن و امپراطوری های مجازی در جوامع اشاره کردند و به تبیین نقشی که حوزوی ها و دانشگاهیان می توانند در کاهش آثار منفی این فضاها داشته باشند پرداختند.
خانم ملحی به عنوان منتقد کرسی سوال کردند در عصر دیجیتال آیا باید همچون آقای قاضی برای اینکه مجتهد بشوند ۴۰ سال ریاضت کشیدند آیا طلبه ها هم باید همین راه را در پیش بگیرند؟ که خانم عابدی بیان داشتند که میزان تلاش را هدف مشخص می کند، با اینکه در عصر دیجیتال هستيم و منابع را به آسانی در اختیار داریم اما اگر کسی میخواهد مجتهد شود باید تلاش فراوان برای دستیابی به آن انجام دهد.

