در این نشست استاد آسیب ها را به چند گروه تقسیم نمودند که از جمله آنها آسیبهای روش شناختی است که خود به چند دسته تقسیم می گردد:
الف- گاهی دیده می شود که تحقیق با ترویج و تبلیغ، یکسان انگاشته میشود و خلطی صورت میگیرد که باید این دو مساله از هم جدا شود.
ب- در تحقیق، مساله داریم که باید آن را توضیح دهیم و حل کنیم. پژوهش باید در پاسخ به سوال مطرح شود و فرضیه ای در آن مطرح باشد اما در بسیاری مواقع، محقق فرضیه و سوال ندارد. در صورتی که پژوهش باید مساله محور باشد.
ج- گاهی نتیجه ای که تحقیقات گرفته میشود، تکرار بحث های قبلی است. در حالی که نتیجه باید پاسخ به فرضیه و سوال باشد.
د- در مقاله باید نوآوری باشد و از گردآوری مطالب خودداری شود و از ادبیات محاوره ای استفاده نشود.
ه- تحقیقات باید به صورت تطبیقی انجام گیرد و روش تحقیق باید به درستی شناخته شود. برای هر موضوعی، روش خاص خودش به کار گرفته شود.
و- در انتخاب موضوع نباید دچار احساسات شد. همچنین نباید موضوع تحقیق زیاد گسترده باشد. باید تاریخچه و سیر تحولات موضوع را هم بدانیم.